Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:03:09 GMT

اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر کاهش مصرف گاز

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۴۵۹۷

اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر کاهش مصرف گاز

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، کشور‌های اتحادیه اروپا درباره کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز دچار اختلاف هستند.

مجری سی جی تی ان گفت: پیشنهاد اتحادیه اروپا برای کاهش مصرف گاز به میزان ۱۵ درصد در زمستان سال جاری سبب ایجاد شکاف بین کشور‌های عضو آن شده است. اتحادیه اروپا این طرح را اوایل هفته به دنبال کاهش منابع گاز ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کشور‌ها و از جمله اسپانیا و پرتغال با این طرح مخالفت کرده اند.

«جولیا چاپمن» خبرنگار سی جی تی ان در بروکسل درباره این که چرا برخی از کشور‌ها با این طرح مخالفت کرده اند؟ گفت: کشور‌های مختلف با دلایل مختلف با این طرح مخالفت کرده اند. برای مثال لهستان می‌گوید نیازی به کاهش مصرف گاز خود ندارد، زیرا از زمان آغاز جنگ اوکراین در اوایل سال جاری مقادیر زیادی گاز طبیعی ذخیره کرده است و میزان ذخایر گاز آن به ۹۵ درصد ظرفیت خود رسیده است.

خبرنگار سی جی تی ان در ادامه گفت: برخی از کشورها، مانند اسپانیا و پرتغال که از روسیه گاز وارد نمی‌کنند و گاز خود را از منابع دیگر تامین می‌کنند می‌گویند که نمی‌خواهند این کاهش قابل توجه را همانند کشور‌هایی که از روسیه گاز وارد می‌کنند، انجام دهند. برای مثال جمهوری ایرلند که به شبکه گازی اروپا ملحق نشده هم اعلام کرده است که میزان گاز مصرفی خود را کاهش نمی‌دهد. مجارستان هم اعلام کرده است که می‌خواهد مقادیر بیشتری گاز از روسیه وارد کند. هرگونه اجماع در بین کشور‌های اروپایی برای کاهش مصرف گاز مشکل به نظر می‌رسد. انتظار می‌رفت که در آستانه رای گیری هفته آینده در این رابطه اقداماتی انجام شود. قرار است که وزرای انرژی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در اینجا در بروکسل گردهم آیند و در این رابطه رای گیری کنند. اما قطعا به نظر می‌رسد که اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
خبرنگار سی جی تی ان در پاسخ به سوال مجری این شبکه مبنی بر این که این موضوع تا چه اندازه به منزله محکی درباره یکپارچگی اتحادیه اروپا است؟ پاسخ داد: این قطعا به منزله محکی برای اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا این تصمیمات را در پاسخ به اقدامات روسیه در اوکراین انجام می‌دهد. آن‌ها می‌گویند که روسیه از انرژی به عنوان یک سلاح استفاده می‌کنند. البته روسیه این موضوع را رد می‌کند. تصویب این پیشنهاد بسیار دشوار به نظر می‌رسد. البته شاید اصلاحیه‌ای درباره این پیشنهاد ارائه شود. اما این موضوعی الزام آور نیست.

وی در پایان همچنین گفت: اگر وضعیت اضطراری شود اتحادیه اروپا این موضوع را اجباری خواهد کرد. در هفته‌های اخیر رهبران اروپایی بر اتحاد این اتحادیه تاکید کرده اند؛ اما همچنین گفته اند که اگر روسیه گاز خود را به روی اتحادیه اروپا قطع کند آنگاه تبعات زیادی برای تمامی کشور‌ها وجود خواهد داشت. برخی کشور‌ها به فوریت تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند البته اتحادیه اروپا اقتصادی یکپارچه دارد که این اقدام می‌تواند زنجیره تامین کالا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه اتحادیه اروپا مصرف گاز کاهش مصرف مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه اتحادیه اروپا کاهش مصرف گاز سی جی تی ان کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون در مصاحبه با روزنامه «اکونومیست» که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، در خصوص احتمال اعزام نظامیان اروپایی به اوکراین تصریح کرد: «من هیچ چیز را منتفی نمی‌دانم، زیرا با کسی روبرو هستیم که هیچ چیز را منتفی نمی‌داند».
برخی رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه احتمالاً در آستانه راه‌اندازی یک حمله گسترده جدید در اوکراین است و ماکرون در این خصوص گفت «اگر روسیه تصمیم بگیرد فراتر برود، ما در هر شرایطی مجبوریم این مسئله اعزام نظامی به اوکراین را از خود بپرسیم».
رئیس‌جمهور فرانسه بدون آن‌که اشاره‌ای به نقش کشور‌های غربی در طولانی‌شدن جنگ اوکراین از طریق ارسال تسلیحات به کی‌یف کند، ادامه داد که روسیه «قدرت ثبات‌زدای منطقه» و «تهدیدی برای امنیت اروپا است».
در ماه‌های اخیر، گزارش‌های زیادی از شکست‌های میدانی اوکراین در رسانه‌های غربی منتشر شده و برخی آن را به دلیل کمبود مهمات و خسته بودن نیروی انسانی در خط مقدم تصویف کردند.
با این‌حال ماکرون تصریح کرد «من یک هدف راهبردی دارم: روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، امنیت در اروپا نخواهد بود».
وی ادامه داد «چه کسی می‌تواند وانمود کند که روسیه در آن‌جا متوقف می‌شود؟ امنیت کشور‌های مجاور یعنی مولداوی، رومانی، لهستان و لیتوانی و دیگر کشورها، چه می‌شود؟»
مقام‌های روسیه بار‌ها هشدار داده‌اند که غرب با تجهیز اوکراین تنها به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن می‌زند.

دیگر خبرها

  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا