Web Analytics Made Easy - Statcounter

میدل ایست آی گزارش داد: محققان امور امنیتی، نقص امنیتی موسوم به «روز صفر» در گوگل کروم را که به طور فعال هدف سوء استفاده قرار گرفته، اما اکنون مرتفع شده به یک شرکت سازنده نرم‌افزار جاسوسی در اسرائیل نسبت می‌دهند که روزنامه‌نگاران خاورمیانه (غرب آسیا) را هدف قرار می‌دهد.

این پایگاه اینترنتی نوشت: شرکت آواست ترت لبز (Avast Threat Labs) که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، این حملات را به فروشنده نرم افزار‌های جاسوسی مستقر در تل آویو نسبت داد که معمولاً با نام کاندیرو (Candiru) شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت امنیتی آنلاین‌ای اس‌ای تی (ESET) سال گذشته فاش کرد کاندیرو در آوریل ۲۰۲۰، میدل ایست آی را هدف عملیات هکری قرار داده است. در آن زمان، دیوید هرست سردبیر میدل ایست آی گفت: «میدل ایست آی با چنین تلاش‌هایی برای از پایین کشیدن وب سایت ما توسط عاملان دولتی و غیردولتی غریبه نیست. مبالغ قابل توجهی برای از بین بردن ما هزینه شده است. آن‌ها نتوانسته اند جلوی گزارش ما را از آنچه در گوشه و کنار منطقه می‌گذرد بگیرند و در آینده نیز نخواهند توانست. آن‌ها نخواهند توانست مانع از دستیابی ما به مخاطب جهانی شوند.»

وزارت بازرگانی آمریکا، نوامبر ۲۰۲۱، کاندیرو را به دلیل شرکت در فعالیت‌های مغایر با امنیت ملی آمریکا تحریم کرد.

شرکت آواست، تازه‌ترین حمله کاندیرو را در ماه مارس شناسایی کرد که با استفاده از یک ابزار به روز شده درصدد هدف قرار دادن افرادی در ترکیه، یمن و فلسطین و نیز روزنامه نگارانی در لبنان بود که طی آن وب سایت کارکنان یک خبرگزاری ناشناس در معرض خطر قرار گرفت.

آواست در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که مهاجمان دنبال چه چیزی بوده‌اند، اما اغلب دلیل اینکه مهاجمان به دنبال روزنامه‌نگاران می‌روند، جاسوسی از آن‌ها و موضوعاتی است که مستقیماً روی آن‌ها کار می‌کنند، یا دستیابی به منابع آن‌ها و جمع‌آوری اطلاعات حساسی که به مطبوعات می‌دهند.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل کروم رژیم صهیونیستی حمله سایبری میدل ایست آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد