Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۵ نفر از بازرگانان عراقی در قالب فعالان اقتصادی به‌منظور تقویت سرمایه‌گذاری‌های مشترک با ایران به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در نشستی بر تقویت روابط تجاری فی مابین بازرگان عراقی و هیأت‌های اقتصادی این استان تأکید کردند.

به گزارش ایران آنلاین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی این استان که با حضور بازرگانان عراقی گشایش گفت، تصریح کرد: این استان با ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری در عرصه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی می‌تواند مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌ا... احمدی، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری از طریق ۲۸ غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرکرد را فرصتی برای ارائه توانمندی‌های این استان در حوزه‌های مختلف علمی - اقتصادی عنوان کرد.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری نیز در دیداری با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰ هزار تن کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: ۷۵ درصد کالاهای صادراتی چهارمحال و بختیاری شامل لوازم‌خانگی، موکت، سیمان، خوراک آبزیان، دام و طیور، پلاستیک، کولر و مخزن‌های گاز ال. پی. جی (LPG) به مقصد عراق است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در نشست هیأت تجاری عراق با مسئولان بخش دولتی و خصوصی این استان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری‌ برای افزایش همکاری‌های تجاری با کشورهای خارجی به‌ویژه همسایگان از جمله عراق فعال می‌شود، یادآور شد: این استان با داشته‌های فراوان اقتصادی می‌تواند مقصد جذابی برای سرمایه‌گذاران باشد و قطعاً با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری اعم از صدور مجوز تا غیره می‌توان مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در این استان تقویت کرد و افزایش داد.
رستمی، رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود یکهزار واحد صنعتی در این استان وجود دارد و 2 هزار طرح صنعتی در حال اجراست، اظهار داشت: ۴۰  محصول تولیدی صنایع چهارمحال و بختیاری در سطح کشور بی‌مثال است و در ۲ حوزه صادرات محصولات تولیدی و فناوری و نیروی انسانی متخصص می‌توانیم همکاری بیشتری با عراق داشته باشیم.
رستمی تصریح کرد: همچنین می‌توان سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه بین ایران و عراق را گسترش داد و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران عراقی در چهارمحال و بختیاری فراهم کرد.
سرپرست جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۷۵ هزار هکتار زمین با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول زیرکشت است و این استان به‌علت برخورداری از ارتفاع و شرایط آب و هوایی مناسب مکان مطلوبی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

حسین برزگر با بیان اینکه سالانه امکان صادرات 8 هزار تن لوبیا و ۱۲۰ هزار تن سیب‌زمینی در گام نخست از چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تصریح کرد: کشاورزان چهارمحال و بختیاری برای افزایش تجارت و بهره‌مندی از ظرفیت زمین‌های کشاورزی عراق آمادگی دارند.
حمیدرضا فلاح، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعالیت دارد، یادآور شد: شهرک‌های بسته‌بندی آب معدنی، محصولات کشاورزی و صنایع‌غذایی به‌صورت عمومی و تخصصی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند که می‌توان در این بخش‌ها سرمایهگ‌ذاری‌های کلان انجام داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز ضمن تبیین ظرفیت های ناب گردشگری این استان تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری با ارتفاع ۲ هزار و ۶۶ متری از سطح دریا به‌عنوان بهشت طبیعت‌گردی ایران مطرح است و از فرصت‌های طبیعی خاصی در زمینه گردشگری ورزشی و سلامت و ... برخوردار است.
علیرضا جیلان تصریح کرد: ساخت طرح‌های گردشگری مهم مانند هتل5 ستاره در شهرکرد و تله‌کابین کوهرنگ آماده جذب سرمایه‌گذار است.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ایران و همینطور استان چهارمحال و بختیاری در حوزه فناوری بویژه هوش مصنوعی، آی. تی. (IT) و نوآوری به پیشرفت های خوبی رسیده که سرمایه گذاران خارجی نیز می‌توانند در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری کنند. به گفته اسماعیل پیرعلی،۱۵۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

تشکیل کارگروه‌های ویژه برای حضور سرمایه‌گذاران عراقی در ایران

رئیس اتاق بازرگانی العماره عراق نیز در این نشست گفت: کارگروه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران عراقی در استان‌های مختلف ایران تشکیل و فعال شود.
علاء ولی‌علی تأکید کرد: ایران همانند قاره‌ای پهناور ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف دارد و فرصت‌های بزرگی در ایران برای کار و فعالیت‌های تجاری است که نسبت به کشورهای بین‌المللی ظرفیت‌های کلان است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته 90 درصد بازار عراق در اختیار ایران بود اما با گذشت یک دهه از این موضوع اکنون ترکیه صاحب بازار عراق است، یادآور شد: ترکیه ۱۶ تا ۱۸ میلیارد دلار در بازار عراق کار می‌کند اما ایران ۱۳ میلیون دلار است که به‌تازگی هدف‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری بین ایران و عراق پیش‌بینی شده است.
وی در تبیین موانع سرمایه‌گذاری عراقی‌ها در ایران نیز تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مباحث، نوع حساب‌های بانکی برای عراقی‌ها در ایران است و این موضوع باعث شده تا عراقی‌ها دعوت برای سرمایه‌گذاری در ایران را قبول نکنند.
گفتنی است، یک هیأت تجاری از کشور عراق به‌منظور بررسی راه‌های مشارکت با فعالان دولتی و خصوصی حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد حضور یافتند.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری نیز چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاران سرمایه گذاری برای سرمایه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،علیرضا جیلان افزود: دهیاران می‌توانند با سامان‌دهی مناطق گردشگری از گردشگران ورودی دریافت و درآمد آن را هزینه بهبود زیرساخت‌های آن منطقه کنند.
وی افزود: روستای دوپلان بخش ناغان شهرستان کیار از سایت‌های گردشگری بین‌المللی بوده که مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
جیلان گفت: قرارداد این طرح دو سال دیگر زمان دارد و سعی شده است با نصب آلاچیق زیرساخت بهتری برای اسکان گردشگران در این منطقه فراهم شود.
وی یادآور شد: سایت گردشگری دره‌عشق دهستان مشایخ شهرستان کیار نیز هنوز کامل نشده و پیمانکار در حال کار است، اما می‌توان به‌طور موقت از آن بهره‌برداری کرد.
جیلان گف: توسعه باغات گردشگری نیز موضوع مهمی بوده که در دستور کار کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و متقاضیان بخش ناغان شهرستان کیار نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری