Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «فیروز سرخوش نهاد» گفت: به تازگی پیشنهاد‌هایی برای اجاره کارت یا حساب بانکی در فضای مجازی مطرح و به ازای استفاده از کارت یا حساب بانکی شخص، مبالغی به صورت ثابت به فرد پرداخت می‌شود.

او افزود: در همین زمینه با وصول پرونده‌هایی در زمینه کلاهبرداری و سایت‌های شرط‌بندی و قمار موضوع به طور جد در دستور کار پلیس قرار گرفت و در بررسی‌ها مشخص شد افراد مختلفی در قبال دریافت مبالغی اندک، کارت بانکی خود را اجاره داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فتا استان همدان گفت: با اقدامات فنی کارآگاهان سایبری، متهم که جوان ۲۳ ساله‌ای بود شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: طبق اعتراف متهم، او در شبکه‌های اجتماعی با ترفند‌های مختلف کارت‌های بانکی افراد ناآگاه و ساده لوح را اجاره کرده و با استفاده از همان کارت‌های اجاره‌ای از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

او گفت: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با اجاره بیش از ۱۴ کارت‌بانکی از افراد ناآگاه و ساده لوح، اقدام به کلاهبرداری از طریق سایت‌های شرط بندی کرده است.

رییس پلیس فتا استان همدان به شهروندان توصیه کرد از ارائه و واگذاری کارت بانکی، سیم‌کارت و سایر حساب‌های کاربری در قبال دریافت مبالغ نامشروع و غیرقانونی پرهیز کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد: شهروندان باید بدانند که علاوه بر واریز و برداشت مبالغ قمار و شرط‌بندی، از کارت‌های اجاره‌ای برای انتقال مبالغ سرقتی نیز استفاده می‌شود و در این مواقع نیز مالک حقیقی کارت‌بانکی به‌عنوان همکار در اقدامات مجرمانه تحت تعقیب قضائی قرار گرفته و تبعات کیفری برای این اشخاص به همراه دارد.

او با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهره‌مند شوند.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری کارت بانکی جرائم سایبری کارت بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • دستگیری ۳ متهم به قتل در یک روز
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان