Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از استانداری اردبیل ، سیدحامد عاملی در آیین گشایش نمایشگاه پرتره "قفقاز، دیار عالمان مجاهد شیعه" گفت: نسل امروز، بیش از هر زمانی به تبیین هویت‌های فرهنگی و تمدنی نیاز دارد و یکی از رسالت‌های مهم و اصلی ما باید توجه به این هویت تمدنی و فرهنگی باشد.

وی همچنین با اشاره به دارالارشاد بودن اردبیل افزود: صفویه فرهنگ اهل بیت را در کشور احیا کرد زیرا که تمسک به اهل بیت‌ همان تمسک به اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که پس از سال‌ها، هویت فرهنگی و تمدنی استان اردبیل با نگاه تبیینی مقام معظم رهبری مورد توجه ویژه قرار گرفت ، ادامه داد: شهیدگاه در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان یکی از داشته‌های فرهنگی و تمدنی بزرگ کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای چالدران با رهبری علما و مراجع بزرگ زمان، برای حفاظت از حریم مکتب امامت و ولایت با بهره‌گیری از آموزه‌های واقعه کربلا، ایثار کردند و این یک میراث عظیم فرهنگی است.

عاملی گفت: حوزه هنر حوزه‌ای اثربخش، عمیق و وسیع است چراکه در این حوزه محدویت زمانی و مکانی و جعرافیایی معنی ندارد و پیوند اندیشه‌ها و باورها با هنر موجب تأثیرگذاری می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان هم در این آیین گفت: میراث فرهنگی، ملی، مذهبی و ثروت و سرمایه‌های عظیم ایمانی و اسلامی به راحتی به دست نیامده و باید قدردان این سرمایه‌ها بود.

وی ادامه داد: حفظ این میراث و سرمایه‌ها بخاطر حرمت خون‌هایی که برای آنها ریخته شده اهمیت زیادی دارد.

همزمان با چهل‌ و یکمین نشست سراسری مدیران مراکز استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی و هفته اردبیل نمایشگاه پرتره "قفقاز، دیار عالمان مجاهد شیعه" با حضور آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان در نگارخانه خطایی مجموعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی گشایش یافت.

برچسب‌ها شیعه سید حامد عاملی قفقاز اردبیل استانداری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه سید حامد عاملی قفقاز شیعه سید حامد عاملی قفقاز اردبیل استانداری اردبیل فرهنگی و تمدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار داشت: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد. 

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان برشمرد و افزود: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

وی تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و گفت: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی28 هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر است و لازم است که در فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید کرد و اظهار داشت: موارد مطرح شده شما بررسی و در خرداد ماه جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم. 

 دوستی با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری در این شهر استفاده شود افزود: پیشنهاد می کنم همایش سرمایه گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند. 

استاندار هرمزگان در پایان با قدردانی از زحمات ایوب زارعی و همه دغدغه ‌مندان بندرکنگ، گفت: برای طرح بندرگاه چندمنظوره ارائه شده منابع مالی و تسهیلات در نظر گرفته می شود. 

گفتنی است در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم