Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس  اداره منابع طبیعی بندرانزلی، از درگیری لکه ای حدود ۹.۵ هکتار از اراضی حاشیه تالاب انزلی با حریق خبر داد و افزود: در حال حاضر حریق کاملا مهار شده است.

مهرزاد ناصری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از بعد از ظهر روز گذشته شاهد وقوع حریق در نیزارهای حاشیه تالاب انزلی بودیم، اظهار کرد: با همکاری کلیه نیروهای حفاظتی و امدادی و آتش نشانی و محلی اقدام به مهار و اطفای کامل حریق کردیم تا پایان شب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از درگیری لکه ای حدود ۹.۵ هکتار از اراضی تالابی منطقه با حریق خبر داد و افزود: در حال حاضر حریق کاملا مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرانزلی ادامه داد: متاسفانه افرادی هستند که توجهی به اهمیت و ارزشمندی اکولوژیکی تالاب انزلی ندارند و سهل انگاری آنان موجب می شود شاهد وقوع آتش سوزی حتی با ته یک سیگار باشیم؛ گاهی نیز هدف از ایجاد آتش سوزی تصرف اراضی حاشیه تالاب است.

ناصری، منطقه مذکور را باتلاقی دانست که عملیات اطفا را سخت می کند و بیان کرد: در چنین شرایطی به امکانات پیشرفته و دستگاه های سنگین مانند هلی کوپتر آب پاش نیاز داریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با یک بارندگی مجددا شاهد سبز شدن و رویش نیزارها خواهیم بود، گفت: هرگونه سهل انگاری درباره تالاب انزلی عمدی محسوب می شود و لذا بررسی ها برای شناسایی عاملان احتمالی این حریق ادامه دارد و تاکنون یک مضنون شناسایی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تالاب انزلي اطفاي حريق تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.
 
به گزارش ایرنا؛ جواد سپاهی اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.
 
وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.
 
وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.
 
فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.
 
وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • تارتار: از تقابل با سپاهان استقبال می‌کنم
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت