Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون وزیر خارجه امریکا گفت ایران همچنان به دنبال بازگشت به برجام است.

به گزارش عصرایران، ویکتوریا نولاند این مطلب را در واکنش به سخنان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا (ام آی 6) مطرح کرد که گفته بود ایران قصد ندارد برجام را احیا کند.

ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت تهران همچنان برای احیای توافق هسته ای (برجام)، فعالیت می کند و اهتمام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی ها هنوز زیرمیز نزده اند. آنها برای چند ماه می توانستند از برجام خارج شوند اما از این توافق خارج نشدند.

او که در حاشیه نشست امنیتی آسپن در امریکا صحبت می کرد ادامه داد: تصمیم بازگشت به برجام در اختیار ایران است. پیش نویس توافق روی میز است و ایران می تواند با آن موافقت کند.



نولاند افزود: احیای برجام، نفت ایران به بازارهای جهانی بازمی گرداند. به کاهش برخی تحریم ها علیه ایران کمک می کند اما ایرانی ها تاکنون حرکت در این مسیر را انتخاب نکرده اند.

معاون وزیر خارجه امریکا همچنین گفت که اگر ایران این طرح (طرح احیای برجام) را قبول نکند ما باید فشارها علیه ایران را افزایش دهیم. او به جزئیاتی درباره این افزایش فشار اشاره نکرد.

قبل از این "ریچارد مور" مدیر سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا (ام آی 6) گفته بود فکر می کند ایران به دنبال توافق (احیای برجام) نباشد. او در همایش آسپن امریکا در روز پنجشنبه گذشته گفت که در انگیزه ایران درباره بازگشت به برجام، شک و تردید دارد.

او گفته بود: معتقدم طرح موجود روی میز (برای احیای برجام) و قدرت های اروپایی و دولت امریکا خیلی خیلی شفاف است. معتقدم چینی ها و روس ها هم بر سر این موضوع مانع ایجاد نمی کنند. اما فکر می کنم ایرانی ها به دنبال احیای برجام نیستند.

همزمان وزیر خارجه قطر هم در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی گفت دوحه از طرف های مذاکرات هسته ای حمایت می کند تا به توافق عادلانه برای همه دست یابیم و به نگرانی همه طرف های این مذاکرات نیز توجه شود.

مذاکرات احیای برجام میان ایران و گروه 1+5 هم اکنون با بن بست مواجه شده است. هدف از این مذاکرات، بازگشت امریکا به برجام، رفع تحریم های ضدبرجامی امریکا علیه ایران و بازگشت ایران به محدودیت های هسته ای برجامی است.

امریکا در این مذاکرات در وین اتریش، به صورت جداگانه مشارکت داشت اما در یک مرحله مذاکرات غیرمستقیم با ایران در دوحه قطر مشارکت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت امریکا در اردیبهشت 97 خروج کشورش از برجام و بازگشت تحریم های شدید علیه ایران را اعلام کرد. رئیس جمهور بعدی امریکا یعنی جو بایدن ضمن انتقاد از این تصمیم ترامپ، از برنامه این کشورش برای بازگشت به برجام خبر داد اما مذاکرات و تلاش ها تاکنون بی فایده بوده است.

تماشاخانه آنچه باید درباره مهاجرت همراه کودکان بدانید؛ چه زمانی بهترین سن کودک برای مهاجرت است/ آسیب‌هایی که می‌شود جلوی آن را گرفت (فیلم) چند نکته کلیدی درباره قد کشیدن و رشد کودکان و نوجوانان: علایمی که باید جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از روز چهارشنبه در جمع معلمان هنرستان تربیت بدنی ارزش اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی در حوزه ورزش دارد و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان سعی کرده تمرکز ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش نتایج خوبی را برای استان رقم زده است، افزود: به طور مثال استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید.

اعلایی گفت: این نتایج در حالی رقم خورده است که استان‌های با امکانات بیشتر یا ورزشکار المپیکی ندارند یا تعداد آنها از استان قزوین کمتر است که این مهم نشان دهنده وجود استعدادهای ورزشی و تلاش دست اندرکاران، مربیان و معلمان در مجموعه‌هایی مثل هنرستان ارزش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان در ورزش بانوان هم نتایج خوبی گرفته است و مقام‌های ملی و فراملی بانوان ارزشمند است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در حوزه فوتبال، تیم شمس آذر امروز به شگفتی ساز لیگ برتر تبدیل شده است، تیمی که بودجه آن پایین‌تر از بسیاری از تیم‌های دیگر است ولی با اراده، انگیزه، کادر متخصص و به صورت کاملاً حرفه‌ای توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

وی با بیان اینکه تیم شمس آذر به صورت کاملاً حرفه‌ای تیم داری می‌کند و تبدیل به الگویی برای باشگاه‌های دیگر شده است، افزود: هرچند که متأسفانه سه امتیاز از این تیم قبل از شروع بازی‌ها کسر کردند و علی رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های متعدد این سه امتیاز هنوز برنگشته است ولی اهالی فوتبال کار بزرگ و با ارزش شمس آذر را درک می‌کنند.

اعلایی با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان مانند گذشته از این تیم حمایت خواهد کرد، گفت: در بهسازی ورزشگاه یک اقدام کم نظیر رقم خورد و در یک مدت زمان کوتاه ورزشگاه آماده مسابقات شد و مدیران و فعالان ورزشی به گونه‌ای در این ورزشگاه کار می‌کنند که انگار خانه خود را می‌سازند.

وی افزود: به طور قطع این هنرستان یکی از موتورهای محرک استان در زمینه ورزش است و امیدواریم از این هنرستان چونان گذشته قهرمانان دیگری هم تربیت شوند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برای مجموعه مدیریتی استان در کنار ورزش‌های قهرمانی، ورزش همگانی و تندرستی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 6094747

دیگر خبرها

  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم