Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:10:54 GMT

جان‌ باختن 19 نفر در سیل استان فارس تاکنون

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۶۱۷۱

جان‌ باختن 19 نفر در سیل استان فارس تاکنون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مهدی ولی پور،رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمربیان داشت: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نیریز، از پهنابه نیریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، 89 نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذاشته، افزود: امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، 74 نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متاسفانه 15 نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده، 8 نفر هم مفقود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امدادونجات گفت: تا ساعت 6:30 صبح امروز، 29 تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری 24 خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.

وی یادآور شد: روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.

19 فوتی و 4 مفقودی بر اثر سیلاب فارس

رئیس سازمان امدادونجات گفت: تا این لحظه با تداوم عملیات جست‌وجوی مفقودین در سیلاب روز گذشته استان فارس، پیکر 19 جانباخته کشف شده و عملیات جست‌وجوی 4 مفقودی دیگر این حادثه همچنان ادامه دارد.

ولی پور با اشاره به اینکه 30 تیم امدادی شامل 145 نیروی عملیاتی هلال‌احمر در منطقه حادثه‌دیده حضور دارند، افزود: امدادگران در حال حاضر با به‌کارگیری 2 تیم از سگ‌های زنده‌یاب، 24 دستگاه خودروی امدادی و همچنین یک فروند بالگرد هلال‌احمر در عملیات امدادی مشارکت دارند.

انتهای پیام/ ت 24

منبع: فارس

کلیدواژه: جان باختن سیل استان فارس استهبان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور باقری اظهار کرد: ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه شامگاه جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، یک ساختمان دو واحدی در کوی ملت اهواز به دلیل گودبرداری غیر اصولی در زمین مجاور و آب‌گرفتگی ناشی از ریزش باران، دچار تخریب شد.

وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر اهواز بلافاصله پس از اعلام خبر حادثه از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، به محل حادثه اعزام شدند.

باقری گفت: با انجام ارزیابی‌های اولیه و تثبیت صحنه حادثه، این حادثه تلفات جانی نداشت.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز خبر داد: پس از ایمن‌سازی صحنه حادثه، این عملیات در ساعت ۲۰ دقیقه بامداد امروز پایان یافت.

کد خبر 6096390

دیگر خبرها

  • عملیات جستجوی کودک ۵ ساله توسط سگ های زنده یاب | ویدئو
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • ریزش منزل مسکونی در اهواز