Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید دراهکی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیشرفت تکنولوژی و دانش روز بویژه در بخش فنی و حرفه ای ضرورت تامین دستگاه‌ها و تجهیزات به روز را دوچندان کرده است این درحالی است که اعتبارات تخصیص یافته جوابگوی هزینه‌های سنگین تامین تجهیزات کارگاهی نوین نیست.

وی بیان کرد: در زمان حاضر با توجه به تورم تامین تجهیزات متناسب با نیاز روز نیست و همین امر باعث شده تا فراگیران آموزش‌های مهارتی نتوانند متناسب با نیاز روز آموزش‌های مهارتی را فرا گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراهکی اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بابت تامین تجهیزات کارگاهی استان بوشهر تامین شد اما با توجه به تورم و وجود ۱۲۰ کارگاه مهارتی تنها زمینه نوسازی بخشی از تجهیزات ۴۰ کارگاه فراهم شد.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر با توجه به شرایط آب و هوایی و فرسودگی تجهیزات سرمایشی کارگاه‌ها بناچار بخشی از اعتبارات کارگاهی برای تامین وسایل سرمایشی هزینه شود.

نبود فرهنگ مهارت آموزی از چالش‌های فنی و حرفه ای بوشهر 

دراهکی اظهار کرد: نبود فرهنگ مهارت آموزی در خانواده ها باعث شده تمرکز بیشتر خانواده ها به سمت مدرک گرایی فرزندانشان در رشته های تئوری باشد و جوانان و نیروی جویای کار حضور در دانشگاه را بر مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای ترجیح می‌دهند.

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنند تا برای مقابله با موج بیکاری و ایجاد اشتغال، فرهنگ مهارت آموزی فنی و حرفه ای در بین مردم بویژه جوانان جویای کار گسترش پیدا کند.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان بوشهر بیان کرد: تنها راه برطرف کردن مشکل بیکاری توجه به کسب و کارهای نو است که در این راستا نیازمند جوانان توانمند هستیم.

اشتغال ۸۷ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای در رشته های مهارتی 

دراهکی اظهار کرد: براساس رصد اشتغال انجام شده ۸۷ درصد مهارت آموزان رشته های فنی و ۵۲ درصد مهارت آموزان رشته های خدماتی در استان بوشهر مشغول به کار شده اند که این بیانگر نفش و اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: جهش نیروی کار و ارتقای مهارت فردی و جمعی در جامعه پیش نیاز جهش تولید است و در شرایطی که کشور از رکود اقتصادی دچار مشکلاتی مانند بیکاری شده جهش تولید با توسعه مهارت می تواند بهترین راهگشا در مسیر حل مشکلات باشد.

وی اضافه کرد:  تا پیش از انقلاب اسلامی حرفه آموزی به صورت سازمان یافته وجود نداشت و پس از پیروزی انقلاب برخی از آموزش‌های مهارتی به صورت محدود در قالب صندوق مهارت آموزی در سه رشته جوشکاری، برق و خیاطی ارائه می‌شد.

دراهکی افزود: با تغییر و تحولات پیش آمده بویژه در حوزه صنعتی، صنایع دریایی، نیروگاه و از دهه ۷۰ با راه اندازی پارس جنوبی توجه مسئولان به سمت ارائه آموزش‌ها برای تامین بنگاه‌های صنعتی و تربیت نیروی متخصص به صورت متمرکز معطوف شد.

وی ادامه داد: در همین راستا تمرکز استان بوشهر در بخش آموزش‌های مهارتی در بخشهای شیلات، آبزیان، کشاورزی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی است که متناسب به ظرفیت هر شهرستان کارگاه‌های فنی و حرفه ای استان تجهیز شده اند.

به گفته دراهکی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی ۲۷۰ استاندارد آموزشی، صنایع دریایی و شیلات ۹۰ استاندارد جدید شامل ۵۰ استاندارد در حوزه شیلات، ۱۳۰ استاندارد در حوزه غواصی و ۲۵ استاندارد در حوزه عرشه و کشتی تدوین شده است.

وی یادآور شد: امروز نگاه توسعه‌ای و تخصصی برای هدفمندسازی آموزش‌های مهارتی در این استان شکل گرفته و امید می‌رود با حمایت همه جانبه مسئولان، شاهد بهره‌مندی مردم از برکت‌های خدمات نظام جمهوری اسلامی در این حوزه باشیم.

پیش بینی اشتغال یکهزار نفر در ۱۱ حرفه آموزشی در سال جاری

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: امسال در راستای تفاهم با بنگاه‌های اقتصادی این استان در راستای ارائه آموزش‌های به شرط اشتغال قرار است یکهزار نفر در ۱۱ رشته مختلف صنعتی آموزش داده و مشغول به کار شوند.

پروژه‌های در دست اجرای فنی و حرفه ای

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده نخستین مرکز صنایع دریایی و شیلاتی کشور در شهرستان دیر از جمله پروژه های در دست اجرای این اداره کل است که فاز نخست آن با ۷۵تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

دراهکی راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای انرژی در عسلویه را از جمله دیگر پروژه های در دستور کار عنوان کرد و افزود: تلاش می شود در حوزه صنایع گاز بخشی از ۲۷۰ استاندارد آموزشی در این مرکز تعریف و اجرا شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۹ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای انرژی عسلویه که قرار است در یک ساختمان استیجاری راه اندازی شود هزینه شده و تلاش می شود با پیش بینی ۲۰ میلیارد تومان ساختمانی برای این مرکز احداث شود.

دراهکی گفت: همچنین در شهرستان جم ساختمان آموزشی با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است که امید می رود تا دهه فجر ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی یادآور شد: در دشتستان به دلیل تمرکز این شهرستان بر حوزه کشاورزی تلاش شده مرکز آموزش‌های تخصصی کشاورزی با تمرکز بر شیوه‌های نوین کشاورزی در تولید و فرآوری محصولات نخیلات و کشاورزی گلخانه‌ای راه اندازی شود.

دراهکی‌، راه اندازی مرکز آموزش هتل داری و بوم‌گردی در استان بوشهر را از دیگر برنامه های آموزشی استان بوشهر عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۲هزار و ۵۰۰ دوره آموزش مهارتی درسال افزود: استان بوشهر با دارا بودن ۱۵ مرکز بخش دولتی، آموزش‌های متنوع و رایگان و فعالیت ۲۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای از سوی بخش خصوصی در سراسر این استان با نرخ شهریه ثابت، آماده هرگونه خدمت رسانی به مردم در راستای تحقق شعار سال هستند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی فنی و حرفه ای استان بوشهر آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی میلیارد تومان صنایع دریایی مهارت آموزی راه اندازی مرکز آموزش آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت‌های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر گفت: توسعه راه‌های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده افزود: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح‌های این بخش تامین بودجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی انژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح‌های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیرو‌ها در صنایع بویژه پتروشیمی‌ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می‌کنند و در افزایش استخدام نیرو‌های بومی اهتمام می‌ورزند.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود