Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود فضای سبز و افزایش بی‌رویه ساخت و سازها، سالهاست تبریز را از یک باغ شهر به یک بتن شهر تبدیل کرده است اما حالا شهرداری تبریز قصد دارد با تملک باغات قدیمی و طرح‌های انبوه کاری، سرانه فضای سبز را افزایش دهد؛ شاید با چنین اقداماتی بتوان به روزهایی بازگشت که تبریز یک باغ شهر بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اگر به دو عکس متفاوت از گذشته‌ها و امروز تبریز نگاه کنید قطعاً خواهید گفت، تبریز دیگر سرسبز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبریز باغ شهر بود اما حالا بتن شهر واژه‌ای است که برای توصیف تبریز، بیشتر به کار می‌آید. این درد و دل بسیاری از شهروندان تبریزی است که با گذشت زمان تنها به توصیفی از باغ شهر گذشته دل خوش کرده‌اند. شاید صنعتی شدن و یا هم افزایش ساخت و سازها تبریز را به این حال و روز انداخته است.

شهری که در گذشته‌های نه چندان دور در میان باغ هایی با مقیاس بزرگ احاطه شده بود اما رفته رفته همین باغ های سرسبز جای خود را به توسعه شهرها و ساختمان‌های بلند مرتبه ای داد که یکی از نتایج مخرب آن آلودگی هواست که در فصول مختلف سال شاهد بر آن هستیم.

حال باید چه کرد تا زخم کمبود فضای سبز در شهری که در روزهای گذشته یک باغ شهر بود بهبود یابد. سال‌هاست با کاهش سرانه فضای سبز. شهرداری تبریز نیز در تلاش است تا این شهر را به روزهای سرسبز خود بازگرداند. طرح‌های انبوه کاری، کاشت بوته و نهال‌ها، احداث پارک‌های جدید و بزرگ اقداماتی است که شاید چهره شهر تبریز را سرسبز نشان دهد. 

سرانه فضای سبز ۱۶/۱۶ متر مربع است

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز  با اشاره به اینکه سرانه کل فضای سبز شهر تبریز در حال حاضر، ۱۶/۱۶ متر مربع است ادامه می‌دهد:  سرانه فضای سبز شهری در منطقه یک ۵/۹۶، منطقه دو ۱۴/۲۲، منطقه سه ۸/۹۸، منطقه چهار ۴/۹۱، منطقه پنج ۱۳/۹۳ ،منطقه شش ۹/۹۴، منطقه هفت ۷/۷۷، منطقه هشت ۲/۸، منطقه نه ۳۴۶/۴۲ و منطقه ده ۹/۹۴ متر مربع به ازای هر نفر است. 

او بیان می‌کند: تعداد ۲۷ قطعه باغ در منطقه یک به مساحت ۱۹۸/۷۰۵، ۱۷ قطعه باغ در منطقه دو به مساحت ۵۱/۰۶۲، ۸ قطعه باغ در منطقه سه به مساحت ۲۳/۰۷۵، ۱۳ قطعه باغ در منطقه چهار به مساحت ۸۱/۷۱۱، ۲۳۱ قطعه باغ در منطقه پنج به مساحت ۹۷۵/۷۶۵، ۴ قطعه باغ در منطقه شش به مساحت ۱۲/۵۵۲، ۱۱۲ قطعه باغ در منطقه هفت به مساحت ۲۰۳/۶۱۰، ۲ قطعه باغ در منطقه هشت به مساحت ۱/۳۴۰ و ۶ قطعه باغ در منطقه نه به مساحت ۱۰/۱۶۷ وجود دارد که در مجموع به ۱/۵۵۷/۹۸۷ هکتار باغ می‌رسد. 

نصب المان‌های حجمی گل در سطح شهر  امجدی اضافه می‌کند: حدود ۵۰۰ المان حجمی گل در اوایل سال جاری در سطح شهر تبریز نصب شده است که علاوه بر نصب المان‌های حجمی گل، ۳ هزار باکس گل و کاشت ۹ میلیون بوته گل در سال جاری نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی این سازمان است که می‌توان به آن اشاره کرد.  او ادامه می‌دهد: کلیه کاشت‌ها در مناطق دهگانه شهرداری به صورت طرح‌دار و تحت نظارت مستقیم اداره فنی و طراحی سازمان سیما، منظر و فضای سبز انجام می‌گیرد.  مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز می‌گوید: طرح‌های انبوه کاری در تفرجگاه‌های ائل باغی، عباس میرزا، آرپادره‌ سی، کمربندهای سبز شمالی، جنوبی و غربی در اوایل سال جاری انجام یافته و این طرح‌ها در کاشت پاییزه نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

بهبود وضعیت کمی و کیفی فضای سبز

او در پایان ادامه می‌دهد: با برنامه‌های اتخاذ شده از سوی این سازمان، پیش بینی بر این است که در سال جاری، علاوه بر بهبود وضعیت کمی و کیفی فضای سبز شهری و با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، شاهد بر افزایش نیم متری سرانه فضای سبز در شهر تبریز باشیم.   رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز  می‌گوید: سرانه فضای سبز در داخل شهر تبریز، ۷/۵ مترمربع به ازای هر نفر است که با افزوده شدن تفرجگاه عینالی و پارک جنگلی عباس میرزا به ۹/۵ متر مربع می‌رسد اما در مجموع سرانه فضای سبز در شهر تبریز، ۱۷ متر مربع است. پرویز هادی ادامه می‌دهد: با توجه به وجود ۱۵۷ هکتار باغ در سطح شهر تبریز، تمام تلاش خود را برای تملک باغات به کار گرفته‌ایم که در این رابطه، جلساتی با استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز برگزار شده و تأکید بر تملک باغات است. 

او ادامه می دهد: برای تملک ۱۵۷ هکتار باغ در شهر تبریز حدود ۴ هزار میلیارد بودجه لازم است و در این رابطه تلاش می‌کنیم تا پایان شورای ششم این باغات تملک شود.

هادی در پایان می‌گوید: برای احداث پارک‌های محله‌ای و جدید در شهر تبریز، نیاز به درختکاری و آبیاری آنها در چنین وضعیت کم‌آبی هستیم اما با تملک باغات، یک گام جلوتر خواهیم بود. با افزایش سرانه فضای سبز می‌توان به روزهای گذشته بازگشت، روزهایی که تبریز یک باغ شهر بود. حالا با اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری و شورای ششم در تملک باغات، می‌توان به آینده سرسبز در شهر تبریز امیدوار شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز قطعه باغ در منطقه سرانه فضای سبز شهرداری تبریز ادامه می دهد شهر تبریز فضای سبز شهر فضای سبز باغ شهر تملک باغات یک باغ شهر سبز در شهر سال جاری متر مربع طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟

فیلم‌هایی با صحنه‌های مشخص جنسی و عدم نظارت بر محتوا، موضوعی است که این روزها به شدت خانواده‌ها را نسبت به محتوای منتشر شده در برخی سامانه اشتراک گذاری ویدئو نگران کرده است.

به گزارش مشرق، شاید شما تجربه کرده باشید که فرزندتان به تماشای یک فیلم خارجی علاقه نشان داده باشد، در این شرایط سایت‌های داخلی را به امید محتوای اخلاقی ترجیح می‌دهید اما به ناگاه در یک فضای خانوادگی با صحنه‌ای غیراخلاقی و مستهجن مواجه می‌شوید.

در حالی که در قوانین و مقررات سایت آپارات عدم درج محتوای حساس به عنوان یکی از شروط استفاده کاربران از این سایت قید شده و در توضیح این عبارت آمده است که «محتوای غیراخلاقی، غیرعرفی یا در تضاد با قوانین کشور»، پیدا کردن یک فیلم دیگر با محتوای مستهجن کار سختی نیست.

شاید برای چندمین بار است که کاربران سایت‌ آپارات از محتوای مستهجن و نامناسب اعلام شکایت می‌کنند. سایتی که پیش از این هم به دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی با تذکر جدی مقامات نظارتی مواجه شده بود.

هم‌اکنون فیلمی که تاکنون بیش از ۴۷ هزار بازدید در سایت آپارات داشته، دارای چندین سکانس به شدت غیراخلاقی مخالف با آموزه‌های اخلاقی، امنیت خانواده، موازین شرعی و قوانین امنیت اجتماعی حوزه نشر محتوا است. سایت آپارات اولین و بزرگترین سایت اشتراک ویدیوی ایرانی است که به لطف فیلتر شدن چندساله یوتیوب توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نظارت بر محتوای فضای مجازی از دیرباز جز موارد مهمی بوده که برای نهادهای تربیتی اهمیت بسیاری داشته است.

برخی معتقدند که «به دلیل گستردگی فضای مجازی و کاربران آن امکان نظارت جدی بر فضای مجازی نیست.»در مقابل کارشناسان می‌گویند که «به دلیل اعتماد خانواده‌ها به فضاها و سایت‌های داخلی این سایت‌ها باید محدوده امن خانواده‌ها باشند.»

در تمامی پلتفرم‌های توزیع محتوا در جهان با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند محتوای منتشر شده بررسی می‌شود، ‌ از طرفی در صورت عدم کارایی درست در شیوه‌های نظارتی، سایت‌های متخلف از دسترس خارج می‌شوند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت