Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : دوسوم پرونده های بهزیستی مربوط به آسیب های اجتماعی است .

 به گزارش ایران آنلاین ، دکتر فرحناز محمدی « مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه » در نشست خبری ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهید "فیاض بخش" موسس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: از  ۱۷۶ هزار نفر از جمعیت دو میلیونی استان کرمانشاه حدود ۱۰٪  در قالب زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، کودکان کار، معلولان جسمی حرکتی، روانی، ذهنی، ناشنوایان و نابینایان، سالمندان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. زیرپوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان هستند. 

محمدی افزود: حدود ۴۵ هزار خانوار در استان از این نهاد مستمری، خدمات توابخشی واجتماعی دریافت می کنند، و دو سوم پرونده‌های سازمان بهزیستی استان  مربوط به مسائل و آسیب های اجتماعی مانند زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و دیگر آسیب دیدگان جامعه هستند و بیش از ۱۰ هزار خانوار زنان سرپرست خانوارتشکیل می دهند.
به گفته این مسئول: ۲۰٪ ‌افراد معلول ذهنی زیرپوشش این نهاد دارای اختلات شدید روانی، ۳۰٪ متوسط، ۲۰٪ خفیف و ۱۰٪ دارای اختلات خیلی شدید هستند. 
وی افزود:  افراد دارای ضایع نخاعی  ۶۹۵ نفر زیر پوشش بهزیستی کرمانشاه در قالب های مختلف هستند، که به دوهزار و ۴۷۰ نفر حق پرستاری پرداخت می شود و حدود شش هزار نفر دیگر نیز برای دریافت حق پرستاری پشت نوبت هستند.
 محمدی در ادامه گفت: در این استان ۲۰ مرکز توابخشی شبانه، ۳۴ مرکز توابخشی روزانه، ۶۰ مرکز پیشگیری و یک مرکز ماده ۱۶«محل نگهداری معتادان متجاهر»  به مددجویان خدمت رسانی دارند.
محمدی مهمترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی را پرداختن به برنامه های پیشگیرانه در تمام حوزه ها عنوان کرد و افزود: ۱۰۰٪  غربالگری شنوایی نوزادان و ۸۰٪ تست بینای سنجی نوزادان سه تا ۶ سال انجام می شود، که باعث شده در سال گذشته از معلولیت بیش از ۷۰۰ نفر جلوگیری شود دلیل اقدام به موقع افراد دارای مشکل، شناسایی،  مداخلات درمانی تخصصی صورت گرفته شده و به همین جهت  باید تمرکز زیادی بر روی پیشگیری داشته باشیم. 
محمدی در بحث پیشگیری از اعتیادکفت: باید به فکر توانمندسازی معتادانی که ترک اعتیاد کرده اند باشیم تا آنها دوباره به دام اعتیاد به دلیل بیکاری گرفتار نشوند. 
در ادامه،صفدر مظفری راد « معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی کرمانشاه» عمده مشکلات مددجویان بهزیستی را مسکن عنوان کرد و افزود: امسال حدود ۸۰۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی متقاضی دریافت مسکن ملی شدن که امیدواریم در جانمایی پروژه‌ها سهمیه خاصی نیز برای این مددجویان در نظر گرفته شود.
وی به تحویل ۲۳۵ واحد مسکن مددجویی در سال گذشته اشاره کردو، افزود: بر اساس هدفگذاری انجام گرفته تا پایان بهمن‌ماه ۳۱۱ واحد مسکونی به مددجویان‌  واگذار می شود.
مظفری راد، در خصوص جذب مشارکت های مردمی نیز گفت: سال ۱۴۰۰ این نهاد توانست هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی و علاوه بر آن خدمات از افراد خیر و ارگان ها جذب کنند که ۹۱۲ میلیون تومان آن کمک نقدی، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی و کالا، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خدمات شهری مانند برق، گاز، عوارض شهرداری پزشکی و درمانی را شامل می شود.
هچنین، مسعود پایدار« معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه » عدم مهارت زناشویی را به عنوان علت اصلی طلاق در استان عنوان کرد و افزود: ۵۰٪  طلاق های استان به راحتی با  پیشگیری می توان از متلاشی شدن خانواده ها جلوگیری کرد.
پایدارافزود: پیشگیری حوزه معلولیت ها،طلاق، اعتیاد، و ... را شامل می شود، در بحث پیشگیری از معلولیت، سالانه غربالگری بینایی و شنوایی کودکان استان با غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد و غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال توانسته ایم بالغ بر ۷۰۰ کودک نیازمند مداخلات درمانی و شناسایی شده و از معلولیت شنوایی و بینایی آنها در دوران بزرگسالی پیشگیری شده است.
وی تاکید کرد: کلیه زوجین پیش از ازدواج باید دوره های شش ساعته مشاوره را بگذرانند و زوجینی هم که در خواست طلاق دارند باید حتماً به این مراکز مراجعه کنند.
به گفته پایدار: سال ۱۴۰۰ با مشاوره های صورت گرفته در این مراکز از فروپاشی ۱۴۰۰خانواده پیشگیری شده و با این اقدامات لازم از ارجاع چهار هزار پرونده به مراجع قضایی جلوگیری شده است.
این مسوول خط تماس تلفنی ۱۲۳_ ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد_و شماره تماس ۱۴۸۰ را برای پاسخگویی به عموم مردم اعلام کرد./

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه بهزیستی استان میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی