Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@23:11:00 GMT

فعاليت بيش از 100 هزار هيئت مذهبي در کشور

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۶۵۲۴

خبرگزاری آریا-معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: بیش از 100 هزار هیئت مذهبی در کشور در عرصه‌های فرهنگی؛ اجتماعی فعالیت می‌کنند و همواره هیئات مذهبی میدان‌دار برطرف‌کردن بسیاری از مسائل اجتماعی بوده اند و هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام سهرابی در همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی استان کرمان در مسجد جامع بم افزود: در کشور بیش از 100 هزار هیئت مذهبی وجود دارند که همواره آن‌ها میدان دار برطرف کردن بسیاری از مسائل اجتماعی هستند این درحالی است که در شرایط کرونا هیئات مذهبی پرچم داری کردند و وظیفه خود را به مراسم سید الشهدا (ع) و کمک قشر‌های مختلف جامعه به‌خوبی انجام دادند باید گفت که هیئت‌های مذهبی همواره خدمتگزار و پشتوانه مردم در شرایط بحرانی بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: هیئت‌ها تعهدی دارند و هیچ وقت تعطیلی ندارند و در هر شرایط وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و امسال هم مانند سال‌ها و قرن‌های گذشته مراسم عزاداری را به بهترین شکل و با تمام توانشان برگزار می‌کنند.
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این موضوع که برگزاری مراسم عزاداری در ترویج فرهنگ حسینی بسیار مؤثر است تأکید کرد: عزاداری در بم به یک‌نماد جهانی تبدیل شده است و عزاداری مردم بم به عنوان یک نمونه عزاداری منظم در کشور مطرح است.
فعالیت بیش از 100 هزار هیئت مذهبی در کشور
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در ادامه این مراسم گفت: امروز رؤسای هیئات مذهبی از سراسر استان کرمان به منظور برنامه ریزی بهتر برای عزاداری امام حسین (ع) در بم دور هم‌جمع شده‌اند این در حالی است که عزاداری بم به یک نماد کشوری و جهانی تبدیل شده و بقیه شهرستان‌های استان کرمان نیز به آن اقتدا کرده‌اند.
رئیس تبلیغات اسلامی استان کرمان به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم با بیان این مطلب که هرسال قبل از شروع محرم، تمام هیئات مذهبی استان کرمان دور هم جمع می‌شوند تا این مراسم به بهترین نحو برگزار شود گفت: هیئات مذهبی کرمان امسال با هم‌فکری، هم افزایی بیشتر در عرصه «جهاد تبیین» تلاش مضاعف خواهند داشت تا بتوانند در ماه محرم با برگزاری مراسم عزاداری، محتوای غنی اسلام ناب را به مردم انتقال دهند.
حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه در استان کرمان، 2 هزار و 700 هیئت مذهبی وجود دارد خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال با توجه به شرایط بهتر کرونا نسبت به سال‌های گذشته ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عزاداری‌ها با شور مردمی بیشتری برگزار شوند همچنین در شهرستان بم 200 هیئت مذهبی فعال فعالیت می‌کنند و امسال به یاری خدا در روز‌های تاسوعا و عاشورا، همچون سال‌های قبل، عزاداری مردم بم در میدان امام خمینی (ره) با شکوه خاصی برگزارمی‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هیئت هیئات مذهبی استان کرمان هیئت مذهبی 100 هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، طبق رسم و سنت هفتاد ساله، پیرغلامان اهلبیت، بازاریان و هیات مذهبی شیراز در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد مکتب جعفری به عزاداری پرداختند.
بانی این مراسم گفت: در مراسم امروز ابتدا دعای ندبه و زیارت جامعه قرائت شد و سپس مداحان در سوگ شهادت امام جعفر صادق به مدیحه سرایی پرداختند.
شهدوشت شیرازی افزود: تلاش می‌کنیم این مسیر هفتاد ساله را نسل به نسل منتقل کنیم و ادامه دهنده این سنت مذهبی باشیم.
امام جعفر صادق (ع) ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دستور منصور دوانیقی (خلیفه عباسی) به شهادت رسید.
مدفن مطهر این امام معصوم (ع) در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت