Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@11:56:58 GMT

فعاليت 20 گروه زنده‌گيري سگ در تهران

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۶۷۶۱

خبرگزاری آریا-معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: حدود 1000 نقطه از شهر آلوده به موش‌های موذی است که بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی رخنه کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شادی مالکی معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند درصدد است با همکاری مرکز تحقیقات شهرداری تهران، کار تحقیقاتی درباره سگ و موش‌های شهر را شروع کند، گفت:‌ موش حیوان موذی است که نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد آن در شهر ارائه داد اما با وجود مکان‌های آلوده و نوع آنها می‌توان به طور تقریبی اعلام کرد حدود 1000 نقطه از شهر آلوده به این جانوران است که بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی رخنه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی باید گفت هر کجا که دورریز غذا و سبزیجات بیشتر است، این جانوران آنجا حضور دارد.
او افزود: در چند ماه گذشته سازمان مدیریت پسماند با بررسی‌های کارشناسی، بازدیدهای میدانی، دریافت پیام‌های مردمی از طریق سامانه 137 نسبت به شناسایی کلونی‌ها و محل‌های آلوده در مناطق اقدام کرده است تا بتواند نسبت به طعمه‌گذاری و کنترل آنها اقدامات کنترلی مناسب را انجام دهد. حالا هم با استفاده از نیروهای متخصص و پتانسیل مراکز علمی و دانشگاهی به اهداف مورد نظر و ایده‌آل‌ در این زمینه نزدیک می‌شویم.
معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه چه اقداماتی برای سگ‌های ولگرد در دستور کار است، افزود:‌ تهران حدود 5 تا 6 هزار سگ بدون صاحب دارد که برای ساماندهی آنها هم کار تحقیقاتی با مرکز مطالعات شهرداری را آغاز کرده‌ایم و به زودی به آمار دقیق‌تری از این سگ‌ها در شهر خواهیم رسید.
جمع آوری سگ‌های ولگرد با گشت خودرویی و پیاده
او افزود: اکنون با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بکارگیری دو پیمانکار در بخش‌ مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در آرادکوه و بخش زنده‌گیری در حال انجام ماموریت خود در این حوزه هستیم. سگ‌های بلاصاحب جمع آوری شده از شهر به نقاهتگاه منتقل می‌شوند و اگر مبتلا به بیماری باشند به آنها رسیدگی خواهد شد و سپس بعد از مساعد شدن حالشان به عنوان سگ‌های سالم به تشکل‌های زیست‌محیطی واگذار و سپس به صورت قانونی به افراد حقیقی به عنوان سگ نگهبان معرفی می‌شوند. اگر هم واگذار نشوند شهرداری با تغذیه سالم و حضور دامپزشک از آنها نگهداری می‌کند. واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌ها بعد از ورود به نقاهتگاه آرادکوه از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان است.
مالکی در همین راستا از همکاری یک پیمانکار دیگر در بخش خصوصی اضافه کرد و گفت: یک پیمانکار دیگر با 20 گروه زنده‌گیری در تهران مشغول فعالیت است. آنها با گشت خودرویی و پیاده در شهر و به خصوص مناطق حاشیه در حال جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده

به گزارش همشهری آنلاین، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش بینی شده است.

یزدی مهر در خصوص لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در تردد به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محورها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه کاره پرهیز شود.

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در خصوص هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه مذکور در آماده باش خواهد بود.

کد خبر 849429 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي تهران

دیگر خبرها

  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد