Web Analytics Made Easy - Statcounter

وطن دوست گفت: این استان با وجود ظرفیت‌های متنوع گردشگری، قابلیت تبدیل شدن به قطب‌ طبیعت‌گردی کشور را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه ای که صبح امروز در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر و با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان ۷۰ طرح و پروژه بخش خصوصی و ۲۱ پروژه بخش دولتی در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، افزود: یکی از الزامات رونق گردشگری در مناطق دارای استعداد و جاذبه، بدون شک ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های رفاهی، خدماتی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با رشد قابل توجه ساخت و بهره‌برداری اماکن اقامتی در کردستان مواجه بوده‌ایم، عنوان کرد: «زیرساخت‌های رفاهی وخدماتی استان نسبت به حجم زیاد گردشگر، جوابگوی نیازهای گردشگری نیست.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران جدید در این حوزه استقبال کرده و می‌کنیم، یادآور شد: «نزدیکی کردستان با مرز عراق و همچنین برخورداری از صدها جاذبه تاریخی و طبیعی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را در این استان دارای توجیه اقتصادی کرده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، بیان کرد: «خوشبختانه این اداره‌کل در سال گذشته در زمینه احیای بناهای تاریخی و ایجاد فرصت‌های لازم برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی در استان اقدامات خوب و ویژه‌ای داشته است که از نتایج  آن واگذاری چهار بنای تاریخی به بخش خصوصی و تملک و خریداری چهار بنای تاریخی دیگر می‌باشد.

وی حجم اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان را ۱۰۰ میلیارد تومان در سه حوزه میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی برای دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: «در دولت سیزدهم اعتبارات استانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در مقایسه با سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.»

وطن‌دوست، یادآور شد: «در استان ۳۵ منطقه نمونه گردشگری داریم که سه مورد از آن به شهرداری ها واگذارار شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری کردستان محدود به شهرهای کردستان نیست و خیلی از روستاهای استان نیز از جاذبه‌های خوبی برای جذب گردشگر برخوردار می‌باشد که در سال‌های گذشته ۴۳ روستا به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری در استان تصویب شده است.

وی، با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری پیرامون سدهای استان، افزود:  حاشیه سدهای استان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران می توانند بهره درستی از این فضا داشته باشند.

صنایع‌دستی می‌تواند بهترین جایگزین نفت برای ارز آوری باشد

معاون صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این استان یکی از مهم‌ترین مناطق مستعد برای تولید و عرضه انواع صنایع‌دستی در کشور است که قابلیت عرضه محصولات آن در بازارهای ملی و بین‌المللی وجود دارد.

فرهاد حامدی، از شناسایی ۴۴ هزار صنعتگردر کردستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ هزار نفر دارای مجوز در ۴۰ رشته فعالیت دارند که ۲۱ رشته آن بومی استان است.

معاون صنایع‌دستی کردستان، ثبت‌جهانی کلاش مریوان را افتخاری برای استان دانست و افزود: همچنین ثبت‌ملی شال‌بافی آرمرده بانه، گلیم‌بافی کاکو سفلی و ارغوان‌بافی دیوزناو، اقدامی ارزشمند در معرفی توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی استان کردستان می‌باشد که طی سال‌های اخیر انجام شده است.

وی نبود مکانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی، با وجود فراوانی هنرمندان و تولیدکنندگان را یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در استان دانست، عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی می‌تواند ضمن کمک به زیرساخت‌های گردشگری و توسعه آن و همچنین شناساندن هنرهای صنایع‌دستی به جهان، در رشد روز افزون صادارات هنرهای صنایع‌دستی استان نیز موثر باشد.

حامدی، با بیان اینکه توسعه صنایع‌دستی در گروه توسعه گردشگری است، یادآور شد: صنایع‌دستی  یکی از عوامل بسیار موثر در جلب و جذب گردشگر در منطقه است و متقابلا صنعت گردشگری نیز می‌تواند به رشد، توسعه و گسترش صنایع‌دستی و بهبود کیفیت آن کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون گردشگری و سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی کردستان میراث فرهنگی وطن دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری