Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد سیاست ابهام استراتژیک آمریکا در پاسخ به حمله چین به تایوان تغییری نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم به اوکراین سلاح دور برد نمی‌دهیم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن در اجلاس امنیتی آسپن افزود: آمریکا نمی خواهد به اوکراین سلاح دوربرد از جمله موشک‌های دوربرد بدهد تا از جنگ جهانی سوم جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکرار موضع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که بایدن می خواهد اوکراین قوی ترین موضع ممکن را در میز مذاکره داشته باشد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین اعلام کرد سیاست «ابهام استراتژیک» آمریکا در پاسخ به حمله چین به تایوان تغییری نخواهد کرد.

وی افزود این سیاست در حالی همچنان ثابت و استوار است که جو بایدن متعهد به دخالت نظامی درصورت حمله چین به تایوان شده است.

سالیوان خاطرنشان کرد همه سیاست های دولت های آمریکا در قبال تایوان، دارای جملات بسیار متفاوتی هستند که باعث تعجب همه مردم شده که چگونه این جملات با هم هماهنگ شده اند. این ابهام تاحدی این امکان را به ما داده تا صلح و ثبات را برای چندین دهه و در دولت های مختلف در تنگه تایوان حفظ کنیم.

این در حالی است که جو بایدن حدود 2 ماه پیش در دیدار با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در توکیو، متعهد به دفاع از تایوان در برابر حمله احتمالی چین به این کشور شده بود.

این در حالی است که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درباره اظهار نظر جنجالی اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که گفته بود واشنگتن در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان به این جزیره کمک می‌کند، اعلام کرد تصور نمی‌کند بایدن تغییری در سیاست آمریکا در قبال کمک نظامی به تایوان را اعلام کرده باشد.

پیشتر یک مقام کاخ سفید هم اعلام کرده بود که هیچ تغییری در سیاست آمریکا در قبال تایوان رخ نداده است.

وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در ژاپن علیه چین به شدت واکنش نشان داد و اعلام کرد که آماده دفاع از منافع ملی خود بر سر تایوان است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی اعلام کرد هیچ کس نباید اراده قاطعانه، استوار و توانایی بالای مردم چین در دفاع از حق مالکیت ملی و تمامیت ارضی خود را زیر سوال ببرد.

همچنین ژو فنگ لیان سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین گفت که ایالات متحده «با آتش بازی می کند».

سخنگوی دفتر امور تایوان که اغلب آن را دولت چین می دانند، افزود که ایالات متحده از «کارت تایوان» برای مهار چین استفاده می کند و کارت خود را خواهد سوزاند.

بسیاری از وکلای آمریکایی نیز معتقدند این کشور باید سیاست «شفافیت استراتژیک» را برای بازداشتن پکن از افزایش فعالیت های نظامی در منطقه و فشار بر تایوان، اتخاذ کند.  

سیا: 15 هزار سرباز روس در جنگ با اوکراین کشته شده‌اند

 

انتهای پیام/  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی آمریکا در قبال چین به تایوان جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!