Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت:به هشت سال دفاع مقدس می‌گویم مقدس و افتخار می‌کنیم و وظیفه اخلاقی و دینی خودمان می‌دانیم در یادواره‌ها به بهترین وجه ممکن بخشی از آنچه از دفاع مقدس اتفاق افتاد به جوانان و نسل بعد خودمان منتقل کنیم .

او می‌گوید: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد با جنگ‌های مرسوم در دنیا کاملا متفاوت است، دفاع مقدس کوچک شده‌ عاشورای حسینی و کربلاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را دارای سه معیار قرآنی شامل تقوا، علم ولایت‌مداری و جهادگری دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی است، انسان برتر مثل شهدا سه معیار تقوا، علم، جهاد، داشته باشد و شهدا این سه میعار را داشتند که از خود گذشتگی و جان را فدا می‌کردند .

 او با اشاره به احساس ادای دین شهدا نسبت به اسلام می‌گوید: شهیدان مسئولیت پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان کمتر از شهادت نیست.

او موفقیت‌های امروز کشور در سایه این جانفشانی‌ها حاصل شده است اشاره کرد و گفت: امنیت، آرامش، نظم و اقتدار کشور را مرهون خون پاک شهدا و رشادت‌های ایثارگران هستیم.

امام جمعه می‌گوید: تقارن این ایام، تناسبی را در جامعه ایجاد کرده است، زیرا آنچه را ما از دفاع مقدس داریم نشات گرفته از قیام امام حسین (عیه السلام) است و نسخه تکمیل شده دفاع مقدس را در کربلا با تفاوت‌هایی داریم.

او گفت:دفاع مقدس اوج ایثارگری و فداکاری مردان و زنان رشید ایران اسلامی در دفاع از اهداف و ارزش‌های ناب اسلامی بود و در این دفاع ایثارگرانه راهبرد‌های مهمی به کار گرفته شد که همان راهبرد‌های قیام عاشورایی امام حسین (ع) بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس یادواره شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد