Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: طرح‌های پژوهشی در استان در راستای ارتقای رشد اقتصادی و رفع مشکلات کردستان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه دولت مکلف به اجرای قانون از سوی مجلس بوده و اگر‌ محدودیتی در اجرا وجود دارد، به‌خاطر قانون است، اظهار داشت: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس ورود کرده و در جهت رفع محدودیت‌ها، قوانین جدید ابلاغ کنند چراکه رفع مشکلات نیز خواسته خود ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع انسانی و غیرانسانی تاکید کرد و گفت: به‌خاطر قانون متاسفانه و باید مدیریت بهینه و صرفه‌جویی صورت گیرد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید در هزینه‌های اجرایی دستگاه‌ها صرفه‌جویی و هزینه‌کردها با اولویت باشد، تصریح کرد: توجه به بخش پژوهش بسیار مهم بوده و طرح‌ها نیز بایستی متناسب با نیاز و به رشد اقتصادی و رفع معضلات استان کمک کند چراکه در سال گذشته مصوبات این حوزه بسیار کاربردی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها اموال مازاد و مقدورات خود را احصا و پس از تبدیل به نقدینگی، پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی را به‌موقع پرداخت کنند، افزود: در این شرایط که پول ملی در استان تلاطم بوده، تاخیر در پرداخت‌ها باعث کاهش ارزش پول خواهد شد.

زارعی‌کوشا در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن قدردانی از متولیان برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت در استان بیان کرد: خوشبختانه این اجلاسیه به نحو احسن انجام و بازتاب بسیار خوبی داشت؛ خوشبختانه در حوزه فرهنگ و ارشاد و برگزاری جشنواره‌ها نیز شاهد یک تحرک خوبی هستیم که اینها نیاز و باید این ظرفیت‌ها احصا شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها برای احصا و انعکاس ظرفیت‌های استان، نیاز به مشاوره رسانه‌ای دارند، عنوان کرد: ما دنبال تولید محتوا و برنامه فاخر تاثیرگذار هستیم که انتظار می‌رود این امر مهم در اولویت قرار گیرد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی رسانه‌ها و مدیران، تذکرات تند بنده در جلسات را به‌عنوان ضعف استان تلقی کرده در حالی‌که اینطور نیست و هدف تقویت و تسریع در انجام کارهاست.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه برخی تذکرات به خاطر رفع موانع سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در استان است، ابراز داشت: مجموعه بانک‌ها و مدیران همکاری لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری در کردستان را دارند.

تخصیص اعتبار برای تقویت فعالیت های انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان میانه5000 شغل با تزریق اعتبارات سفر رئیس جمهور در لرستان ایجاد شد/ ظرفیت بالای ذخایر نفت و گاز در استان

انتقاد نماینده مریوان در مجلس از عدم انجام‌کارهای فرهنگی

شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به اینکه عمده گله‌مندی‌ها از حقوق و دستمزدهاست، اظهار داشت: بیشتر درآمد صرف حقوق و دستمزدها می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه جذب و استخدام‌  افراد در حالی مطرح شده گفت: وقتی دستگاه اجرایی کمیود نیرو دارد چگونه می‌تواند با فساد مبارزه کند؟!

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی 16نفر نیرو در استان دارند، تصریح کرد: در برخی از بیمارستان‌ها در سه بخش به خاطر کمبود نیرو، یک نفر نیروی خدماتی مشغول به فعالیت بوده و این درحالی‌ست که حقوق و دستمزد واقعی آنان نیز پرداخت نمی‌شود.

وی با ذکر اینکه میزان اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌ها یا این اوضاع اقتصادی و افزایش هزینه‌ها پاسخ‌گو نیست، افزود: کارهای فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی کردستان بدون تعارف تعطیل است، چراکه اعتباری وجود ندارد و در ای‌صورت کاری انجام‌ نخواهد شد.

قاسمی‌پور تاکید کرد: طرح‌های پژوهشی پیشنهادی در راستای حل مشکلات استان و کاربردی باشد نه غیرکاربردی، چراکه عمده طرح‌ها قابلیت اجرا ندارد.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اعتبارات لازم به حوطه دانش بنیان اختصاص یابد تا قعالان این عرصه بتوانند در راشتای تحقق شعار سال گام بردارند.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر اظهار کرد: کارگران چرخ‌های تولید را به گردش در می‌آورند و جا دارد از تلاش این قشر تقدیر کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به جهش تولید با مشارکت مردم در سال‌جاری تاکید دارد که جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ مردم است.

وی جهش تولید را بیانگر استفاده از ظرفیت خدادادی، معادن، صنایع دینی، احیای مرز دانست و گفت: کارگران همواره در سن جوانی نمی‌مانند باید در وقت پیری و بازنشستگی از آنها حمایت شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: کارگران در زمان جنگ ایثار و فداکاری کردند و خداوند ۳۴ هزارسال پیش در مورد توسعه شهری و روستایی تاکید داشته و قرآن بر توسعه و پیشرفت و عمران تاکید دارد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز دشمنان دین و اسلام کشور ما و اقتصاد مارا مورد هدف قرار داده‌اند و باید با حمایت از کارگران و سرمایه گذاران اقتصاد کشور را ارتقا داد.

وی اعلام کرد: به اندازه ای که امنیت کشور مهم است امنیت معیشت مردم نیز مهم است و باید به این مهم توجه شود.

ماموستا رستمی اذعان کرد: باید کشور را با تولید پیش ببریم و تحریم دشمنان را با تلاش جهادی خنثی کنیم.

کد خبر 6093024

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد