Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار یزد با اشاره به اینکه ۵۰ درصد خدمات شهرداری یزد در حوزه شهرسازی به صورت مجازی ارائه شده گفت: خدمات کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری شهرداری یزد به دفاتر کارگزاری واگذار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدمهدی شرافت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات شهرداری یزد در حوزه ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 50 درصد از خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رقم به صورت میانگین در سال گذشته 34 درصد بوده که روند رو به رشد آن همچنان تداوم دارد گفت: خدمات حضوری هم توسط دفاتر کارگزاری انجام می‌شود و همین موضوع هم سبب افزایش سرعت ارائه خدمات و پاسخگویی بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد تصریح کرد: افزایش سرعت ارائه خدمات به گونه‌ای است که الان اگر 12 روز از درخواست افراد بگذرد مردم گلایه و شکایت می‌کنند اما تا سه سال قبل این زمان حدود 45 روز تا دو ماه بوده است.

شرافت خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که متقاضیان و شهروندان به غیر از کارهایی که بدون حضور شخص امکان انجام آن نیست، سایر نیازهای خود از خدمات شهرداری را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

ریشه مشکلات نظارت بر صنعت ساختمان کشور در کمیسیون ماده 100 استکمیسیون ماده 100 نباید منبع درآمد شهرداری‌های استان لرستان باشدچمران: به اصلاحات صورت گرفته در ماده 100 قانون شهرداری‌ها توسط مجلس خوش‌بین نیستیم

وی در ارتباط با دفاتر کارگزاری شهرداری گفت: تا پایان امسال امور کمیسیون ماده 100 و تغییر کاربری‌ها را هم به این دفاتر واگذار می‌کنیم و تا ارائه خدمات به شهروندان بهتر و بیشتر شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شهر میراث جهانی یزد گفت: برای دوره کاری شورای شهر و این دوره شهرداری، دفاتر کارگزاری را جایگزین ناحیه‌های خدمات خواهیم کرد.

شرافت افزود: بر اساس قانون ما باید نواحی خدماتی هم در شهرداری داشته باشیم تا خدمات به مردم بهتر و بیشتر انجام شود و به همین دلیل به دنبال ارتقای دفاتر کارگزاری به دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری هستیم تا مردم بتوانند تمام خدماتی که نیاز دارند از شهرداری دریافت کنند را از همین دفاتر بگیرند.

وی به رونمایی از سامانه شهروندسپاری اشاره کرد و گفت: این سامانه نقش بسیار خوبی در ارائه خدمات شهرداری و بهبود وضعیت برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری داشته که در طول مدت رونمایی از آن توانسته موفقیت‌هایی کسب کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد عنوان کرد: رویکرد این سامانه و نتایج خوب آن سبب شده که این سامانه بتواند به عنوان الگویی برای برخی دیگر از شهرهای کشور مورد استفاده قرار گیرد.

شرافت ادامه داد: در حال بررسی ضوابط شهرسازی هستیم و در این روند تسریع و تسهیل کار مردم در اولویت اصلی قرار گرفته و با این اقدام، میزان رضایت شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاتر کارگزاری خدمات شهرداری کمیسیون ماده شهرداری یزد ارائه خدمات ماده 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری