Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:15:16 GMT

چاه‌های آب شرب کوهدشت در حال خشکیدن است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۷۳۶۷

چاه‌های آب شرب کوهدشت در حال خشکیدن است

مدیر آب‌وفاضلاب کوهدشت با بیان اینکه چاه‌های آب این شهرستان در حال خشکیدن است، گفت: احداث سد معشوره نجات‌دهنده کوهدشت از بحران آب است. - اخبار استانها -

نادر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت در ارتباط با بحران آب در این شهرستان اظهار داشت: لرستان در برهه‌ای سومین استان کشور در بارندگی بود، اما نه‌تنها این استان بلکه زاگرس نیز این روزها وضعیت خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیلان منفی در آب‌های زیرزمینی کوهدشت افزود: ورودی و خروجی این منابع با هم هم‌خوانی ندارد و زنگ خبر آب در این شهرستان از سال‌های گذشته به صدا درآمده‌است.

مدیر آب‌وفاضلاب کوهدشت با تأکید به اینکه آب این شهرستان از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، عنوان کرد: چاه‌های آب کوهدشت در حال خشکیدن است.

بحران آب در سرزمین چشمه‌ها و آبشارها/ تنش شدید آبی بیخ گوش 500 روستا و 12 شهر لرستان+تصاویربحران آب آشامیدنی به 500 روستای لرستان رسید/ خسارت 11 هزار میلیارد تومانی خشکسالی به منطقهبحران آب در استان سمنان جدی است/ راه «نجات» «حیات» در قلب ایران چیست؟

وی بیان کرد: 22 حلقه چاه از 40 حلقه چاه در سطح کوهدشت ریزش کرده‌است و اگر مناطق پریان و هزارمنی برای انتقال آب به این شهر وجود نداشت اکنون مردم کوهدشت کوچ کرده بودند.

بهرامی با بیان اینکه آب شهر کوهدشت از طریق 40 کیلومتر خط انتقال تأمین می‌شود، گفت: مردم باید الگوی درست مصرف آب را با جدیت دنبال کنند.

مدیر آب‌وفاضلاب کوهدشت با اشاره به اینکه 200 روستا و چهار شهر در این شهرستان را تحت پوشش داریم، خاطرنشان کرد: حدود 50 هزار مشترک آب در کوهدشت وجود دارد.

بهرامی با تأکید به اینکه استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی می‌تواند به مقابله با بحران بی‌آبی کمک کند، اظهار داشت: 90 درصد مصرف آب کوهدشت برای بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مصرف بالای آب در روستاهای کوهدشت افزود: دهیاران باید نسبت به آگاهی روستاییان و باغداران برای عدم استفاده آب برای باغات اقدام کنند.

مدیر آب‌وفاضلاب کوهدشت با بیان اینکه آب پایدار در این شهرستان وجود ندارد، عنوان کرد: 95 درصد آب شرب کوهدشت از چاه تأمین می‌شود و احداث سد معشوره نجات‌دهنده این شهرستان از بحران آب است.

وی با اعلام لزوم مشارکت شهروندان در بهره‌وری آب بیان کرد: اگر مدیریت منابع آب درست انجام شود، می‌تواند بخش قابل‌توجهی از کمبود آب را جبران کند.

انتهای پیام/‌644/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار برای بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان و اعلام آماده باش مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا آخر شب ادامه دارد.

وی افزود: شدت بارش‌های رگباری و تندباد طی امروز عصر تا شب در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز، شهرضا، دهاقان، سمیرم، بخش انارک، بخش مهاباد و چوپانان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها و مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق مذکور، مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها شد.

شیشه فروش ادامه داد: تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری، نداشتن سفرهای غیر ضروری در محورهای فوق، پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها، حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران، نداشتن استقرار و توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آب‌گرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 747967

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت