Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ،   آیین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش آموزان کشور امروز شنبه با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاندار مازندران و دو تن از نمایندگان مردم در مجلس در محل این شرکت برگزار شد.

 مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در این مراسم ضمن تجلیل از دولت سیزدهم و اهتمام ویژه معاون اول محترم رئیس جمهور در حمایت از کالای ایرانی گفت : این قرارداد بزرگ ترین قرارداد تولید و تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور است که ۷۰ درصد نیاز دانش‌آموزان را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 امید نیک نژاد  افزود : تحقق منویات مقام معظم رهبری در شرایط سخت کمبودها و جنگ نابرابر و تحریم های ظالمانه دشمنان پس از سال ها از افتخارات این شرکت است و در سال ۹۰ این شرکت تنها موفق شده بود که ۱۴ هزار تن کاغذ را تولید و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد اما اکنون ضمن تحویل پنج هزار تن کاغذ تحریر در انتهای سال ۱۴۰۰ ؛ تداوم تولید در این نوع کاغذ به تعهد اخلاقی و اجتماعی خود نیز در تامین کاغذ کتب درسی عمل کند. 

 

نیک نژاد افزود : تولید کاغذ چاپ و تحریر دانش آموزان در راستای شعار ما می‌توانیم دولت سیزدهم  قدمی بزرگ در راه رفع نیاز و خودکفایی کشور است و با اجرای این توافق نامه از خروج ۳۰ میلیون دلار ارز کشور جلوگیری خواهد شد .  

 وی حمایت وزرای محترم آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دستیابی به این تفاهم‌نامه بسیار با ارزش دانست و بر اراده کارکنان مجموعه چوب و کاغذ مازندران برای تحقق این توافق تا پایان سال جاری تاکید کرد .
مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد:در صورت حمایت دستگاه های اجرائی کشور این مجموعه قادر خواهد بود ۱۵هزار تن دیگر از نیاز کشور را تا پایان سال جاری تامین کند.

وی چوب ، آخال و خمیر را مواد اصلی شرکت چوب و کاغذ مازندران دانست و افزود : در سه ماهه پارسال ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن انواع کاغذ تولید شده بود که این آماردر سال جاری به ۲۹هزارتن رسید.
او ادامه داد : قرارداد صادراتی ۲۹ هزار تن به عراق برابر با ۱۲میلیون یورو در سال جاری از دیگر خدمات و حمایت دولت به تولیدات داخلی در این شرکت است.

شرکت چوب و کاغذ مازندران پس از اجرای قانون تنفس جنگل چندین بار مورد حمایت دولت قرار گرفت که از جمله آن تامین ۱۰ میلیون دلار ارز به نرخ نیمایی برای تامین مواد اولیه در سال ۹۸ بود.

این شرکت سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و هم اکنون طبق گفته مسئولان آن ، حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا ، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری و ۲۰  درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

برچسب‌ها ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کاغذ مازندران وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کاغذ ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کاغذ مازندران وزارت آموزش و پرورش چوب و کاغذ مازندران آموزش و پرورش دانش آموزان کتب درسی سال جاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ هنر با دو رویداد آغاز شد

به همت مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی نخستین سری از رویدادهای باغ هنر در سال ۱۴۰۳ با ۲ برنامه «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد.

به گزارش مشرق، نخستین رویداد از سلسله رویدادهای باغ هنر با عنوان «امید فردا» و «تصویر یک پایان» امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در تالار سوره،‌ تماشاخانه مهر و ساختمان مرکز رشد حوزه هنری کار خود را آغاز کرد.

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» رویدادی از مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری است که روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه دانش‌ آموزان پسر و روزهای ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه دانش آموزان دختر، برگزار می‌شود.

در جشنواره «امید فردا» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بیش از ۵ هزار دانش آموز خواهد بود و دانش آموزان در سالن‌های سوره (بخش سرود)، سالن ماه (تئاتر عروسکی)، سالن مهر (تئاتر صحنه ای)، پلاتو رشد (نقالی و قصه گویی)، ساختمان امیرحسین فردی (نمایش نامه‌خوانی) به اجرا و رقابت می‌پردازند.

این جشنواره فرهنگی، هنری به سنت هر ساله، با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادها و توانمندی های هنری دانش‌آموزان سراسر کشور، در رشته‌های گوناگون فرهنگی هنری در ۲ بخش حضوری و مجازی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

رویداد «امید فردا» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (معاونت پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود و داوری بخش استانی این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، ‌سرود، ‌نقالی، قصه‌گویی و لالایی) را نیز بر عهده دارد.

در رویداد دیگر یعنی «تصویر یک پایان» نیز جمعی از هنرمندان و تصویرگران نوجوان با موضوع پیروزی فلسطین، قدرت پوشالی اسراییل و ایران مقتدر به تولید اثر می پردازند. این رویداد نیز با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه گرافیک و تصویرسازی در قالب تصویرسازی با هوش مصنوعی، پوستر و تولید داستان مصور کار خود را آغاز کردند.

شرکت کنندگان این رویداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از رشته های مختلف هستند که تجربه تولید اثر هنری در قالب های گفته شده را داشته و حداقل یک تا سه اثر را در سامانه رویداد، ثبت کرده اند.

رویداد «تصویر یک پایان» روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه نوجوانان پسر و ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه نوجوانان دختر در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در مرکز رشد حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

آثار این دانش آموزان پس از فرآیند شناسایی و استعدادیابی توسط کارشناسان به رویداد راه پیدا می‌کنند و بعد از تولید محتوا در ۲ روز ضمن توانمند شدن در حوزه های مورد نظر و بهره گیری از راهنمایی مربی های متخصص و حضور در کارگاه های محتوایی به رقابت خواهند پرداخت و در پایان رویداد به آثار هنری منتخب اعتبار می‌بخشند.

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»