Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اپوزیسیون بلاروس گزارش‌هایی درباره آماده شدن لوکاشنکو برای وادار کردن سربازان این کشور برای ایفای نقشی فعال‌تر در جنگ اوکراین را رد کرد، اما گفت لوکاشنکو تلاش می‌کند تا اوکراین و همسایگانش را تهدید کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس گفت، فکر نمی‌کند که سربازان بلاروسی به سرزمین مادری خود خیانت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین این گزارش‌ها درباره بسیج مخفیانه در بلاروس را رد کرده و آن را "فعالیت ساختگی گسترده" توصیف کرد.

رسانه‌های خبری اخیرا گزارش کردند که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس می‌خواهد سربازان این کشور نقشی فعال‌تر در جنگ روسیه در اوکراین داشته باشند.

تیخانوفسکایا در مصاحبه خود با شبکه خبری دویچه وله گفت: این گزارش‌ها بیشتر برای جلب توجه است. لوکاشنکو تلاش می‌کند تا اوکراین و همسایگان ما را تهدید کند. برای لوکاشنکو، مهم است که در مرکز توجه باشد.

رهبر اپوزیسیون بلاروس همچنین ادامه داد، "فکر نمی‌کنم سربازان بلاروسی بخواهند در نبردی علیه اوکراین باشند. می‌دانیم که با دیکتاتورهای غیرقابل پیش‌بینی روبرو هستیم و لوکاشنکو می‌تواند آنچه را که کرملین به او می‌گوید، انجام دهد."

تیخانوفسکایا افزود: من به مردم بلاروس و سربازان کشورم باور دارم و آنها به سرزمین مادری خود خیانت نمی‌کنند.

رهبر اپوزیسیون بلاروس پیشتر گفته بود که به شدت مخالف جنگ در اوکراین است.

وی که اخیرا به برلین رفته بود، همچنین پیامی برای قانونگذاران آلمانی داشت: شما به طور کامل می‌دانید که ما برای چه می‌جنگیم. فکر می‌کنم در حال حاضر باید همچنان ثابت قدم بماند و اجازه ندهد تا بلاروس، دولت‌ها را مسخره کند و برخلاف نظر مردم کاری را انجام دهد.

تیخانوفسکایا گفت: آلمان یک کشور قدرتمند است و خیلی‌ها به تصمیم این کشور چشم دوخته‌اند. کارهای زیادی باید برای دانشجویان بلاروسی، اصحاب رسانه، مدافعان حقوق بشر، دانشمندان و سایر گروه‌های مخالف دولت لوکاشنکو انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تیخانوفسکایا ، بلاروس ، حمله روسیه به اکراین ، لوکاشنکو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیخانوفسکایا بلاروس حمله روسیه به اکراین لوکاشنکو رهبر اپوزیسیون بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های برزیلی اعلام کردند که پلیس نظامی برزیل پس از دریافت گزارش‌هایی درباره درباره بمب‌گذاری در مقرهای دیپلماتیک، عملیات جستجو و کشف را در سفارت روسیه در برازیلیا (پایتخت برزیل) آغاز کرد.

رسانه‌های برزیل بدون اشاره به جزییات بیشتر افزودند که نیروی پلیس ناحیه فدرال برزیل در حال انجام عملیات جستجو و کشف وسیله انفجاری در محوطه بیرونی ساختمان سفارت روسیه است.

کد خبر 6089454

دیگر خبرها

  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه