Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نمایشگاه «عطر سیب» با حضور سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سخنگوی این رویداد عاشورایی به همراه جامه‌دار دبیر شورای اجرایی نمایشگاه عطر سیب، مدیر فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ و مدیر فرهنگسرای عترت، برگزار شد.

فاطمیان‌پور در ابتدای نشست گفت: «عطر سیب» امسال بیستمین سال حضور خود را تجربه می‌کند تا مانند هر سال پیش از ایام محرم برای تأمین نیازهای هیئات مردمی و تبلیغ شعائر دینی اتفاقی را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نمایشگاه امسال از دوم تا نهم مرداد برگزار می‌شود و به علت گرمی هوا زمان‌بندی آن به سمت آخر شب تا ساعت ۲۳ سوق داده شده است. در این نمایشگاه انواع خدمات و محصولات اعم از البسه و زنجیر، اقلام بهداشتی، کتاب و محصولات فرهنگی و هنری، حتی تجهیزات صوتی و تصویری در دسترس مردم قرار گرفته است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ادامه داد: تلاش کردیم امسال کالای مرغوب با قیمت مناسب در اختیار مخاطبان نمایشگاه قرار گیرد و تخفیف‌های مناسبی ارائه شود. پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵ هزار هیئت به عطر سیب مراجعه کنند.

او درباره بخش عرضه محصولات فرهنگی و برنامه‌های آن گفت: این نمایشگاه شامل ۱۲ بخش اصلی است که عبارتند از: کتاب عاشورایی، کتاب شعر، تکیه محتشم، تکیه تجربه هیئت، تکیه کودک، محصولات کودک، تکیه نوجوان، محصولات نوجوان، محصولات فرهنگی، محصولات روضه خانگی، دکور هیئت، معرض البرکات، کتیبه و بیرق، پوشاک محرمی بانوان و آقایان، محصولات عفاف و حجاب، چایخانه هیئت، چای و دمنوش روضه، طبل و کتل، لوازم الکترونیکی، آشپزخانه هیئت، لوازم صوتی، لوازم نورپردازی، لوازم بهداشتی، ظروف یک‌بارمصرف و مواد غذایی.

او تاکید کرد: هدف رویداد «عطر سیب» همواره این بوده است که همه نیازهای هیئات یک‌جا و با تخفیف مناسب تأمین کند اما تمایز رویداد امسال با سال‌های قبل این است که طبق سیاست جدید و مهم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، به قشر نوجوان توجه بیشتری شود و این موضوع مشارکت نوجوانان را از ثبت‌نام هیئات، انتظامات، چایخانه و بخش پویش‌های محرمی را شامل می‌شود. سعی کردیم میان کانون‌های نوجوانی با هیئت‌ها ارتباط برقرار کنیم تا مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرند.

فاطمیان‌پور دومین تمایز عطر سیب امسال با سال‌های قبل را این طور مطرح کرد: انتقال تجارب پیرغلامان و هیئت‌داران به جوانان در نمایشگاه تهران، یکی دیگر از تمایزهای مهم رویداد امسال است که در بخش برگزاری هیئت مخصوص کودکان و مدیریت معابر عمومی برای جلوگیری از بی‌نظمی و اذیت شدن مردم، هم اقلامی مثل موشن‌گرافی آماده شده تا همه برگزارکنندگان هیئت‌ها از آن‌ها بهره ببرند.

جامه‌دار، دبیر شورای اجرایی عطر سیب امسال هم در سخنان کوته‌ی گفت: در احادیث ما چنین آماده است که خداوند برای هر قومی اراده خیر کند، حب حسین (ع) و زیارت او را دل‌هایشان قرار خواهد داد که این اتفاق برای ملت ما افتاده است و بر این اساس تلاش کردیم نگاه جامعی در عرصه خدمات‌دهی و عرضه محصولات و آموزش در این نمایشگاه با در نظر گرفتن عامه مخاطبان از کودک و نوجوان و پدران و مادران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها داشته باشیم.

او در پاسخ به سوالات گفت: طی مذاکراتی که با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد داشتیم قرار شده تمامی مکتوبات در حوزه شعر و ادبیات آئینی، کتاب‌های برتر عاشورایی، آموزش مداحی و سبک‌های روضه‌خوانی، کتب تاریخی و حتی رمان و داستان در این نمایشگاه عرضه شود. همچنین مشاورانی را در هر غرفه پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر نوجوانی در موضوع خاصی رمان یا کتاب خاصی را خواست، مشاوران او را به کتاب مدنظرش هدایت کنند.

فاطمیان‌پور گفت: در بخش البسه برای ما هم عرضه محصول باکیفیت مطرح بوده و هم طرح و نقش مرتبط و هم قیمت. بنابراین سعی کردیم در نقطه‌ای بایستیم که هر سه در بهینه‌ترین حالت باشند.

او ادامه داد: برای جلوگیری از شلوغی منطقه و مدیریت ترافیک طی هماهنگی با مجموعه فروشگاه‌های شهروند قرار شده همه این اقلام در نزدیک‌ترین فروشگاه شهروند هر منطقه در دسترس مردم باشند تا نیازی به حضور در نمایشگاه برای کالاهای ضروری هیئات نباشد و مردم از بن‌کارت‌ها و تخفیف‌ها هم بهره‌مند شوند. اما با توجه به ساعت دیرهنگام نمایشگاه، با ترافیک زیادی هم روبه‌رو نخواهیم بود ضمن اینکه میدان امام حسین (ع) دسترسی‌های متنوع از جمله مترو، بی‌آرتی و تاکسی دارد و مردم با آن‌ها آشنا هستند.

فاطمیان‌پور در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اقدامات صورت‌گرفته برای تقویت بعد اندیشه‌ای هیئات گفت: باید توجه داشته باشی که این نمایشگاه تنها ۸ روز است و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مجموعه رویدادهایی را در این ایام برگزار می‌کند که منحصر به عطر سیب نیست. اما در همین نمایشگاه نیز حضور شعرا و مادحین به عنوان نخ تسبیح محتوایی در حوزه معارف عاشورایی وجود دارد.

کد خبر 5544911 فاطمه ترکاشوند

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نمایشگاه عطر سیب فرهنگسرای عترت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ماه محرم معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی دفاع مقدس نقد کتاب تازه های نشر انتشارات روایت فتح انتشارات سوره مهر حوزه هنری محمد مهدی اسماعیلی ادبیات دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی زبان فارسی فرهنگسرای اندیشه رمان ایرانی سازمان فرهنگی فرهنگی و هنری هنری شهرداری عطر سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • سیستان و بلوچستانی ها در رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت مشارکت کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند