Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه بحرین یک وزیر مخالف عادی‌سازی روابط را به دلیل دست ندادن با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه، از سمتش برکنار کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، پادشاه بحرین با صدور حکمی شیخ خلیفه بن احمد بن عبدالله آل خلیفه را به عنوان وزیر سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین پس از برکناری می بنت محمد آل خلیفه منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می بنت محمد آل خلیفه بیش از 20 سال در رسانه‌ها و وزارت فرهنگ بحرین کار کرده بود و در این مدت همیشه شخصیتی بحث برانگیز داشت. او همیشه به دلیل اینکه از خاندان دستگاه حاکمه خاندان آل خلیفه بود، این قدرت را داشت که از از وزرا نافرمانی کند.

در 16 ژوئن 2022، سفیر ایالات متحده در منامه، مراسم تشییع جنازه ویژه‌ای را به مناسبت درگذشت پدرش در منزل خود برگزار کرد و از برخی سفرا و مقامات از جمله ایتان نائیه سفیر رژیم اسرائیل در بحرین و شیخه می بنت محمد دعوت کرد.

به گزارش رای الیوم، این مقام بحرینی که عضو دستگاه حاکمه خاندان آل خلیفه است، به دلیل اینکه در این مراسم از دست دادن با سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین خودداری کرده بود، از سمتش برکنار شد.

پیش از این هم شیخه می بنت محمد مخالفت خود را با یهودی سازی مناطق قدیمی منامه و اجازه به سرمایه‌گذاران «یهودیان» آمریکا برای ساختن محله «یهودی نشین» مخالفت کرده بود.

این وزیر بحرینی در حالی با عادی  سازی روابط کشورش با رژیم صیونیستی مخالف بود که آل خلیفه در سال ۲۰۲۰ در مسیر عادی سازی روابط خود با این رژیم گام برداشت.

بحرین و امارات ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با تلاش‌ها و فشارهای دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا، توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

در ماه گذشته میلادی نیز در حاشیه "اجلاس نقب" با حضور وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین و مغرب و آمریکا، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک توافقنامه همکاری با بحرین امضا کرده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بحرین ، آل خلیفه ، اسرائیل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بحرین آل خلیفه اسرائیل عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی بنت محمد آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای مجید احمدی

با سلام 

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. 

بهرام عین اللهی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند