Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعبانی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی به یادمانهای دوران دفاع مقدس در منطقه شمال غرب و جنوب در اولویت برنامه ها می باشد، از اجرای اردوهای راهیان نور دانش آموزان در مرداد ماه جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان که صبح امروز در سنندج برگزار شد از همکاری کلیه اعضای ستاد به ویژه همراهی، حمایت و کمک مجموعه سپاه بیت المقدس کردستان در اجرای برنامه های مشترک تشکر کرد و با تاکید بر ضرورت پیگیری اقدامات، ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه ها، نتایج خوب و اثر گذاری در دانش آموزان و جامعه هدف دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر برگزاری کیفی برنامه ها با بهره گیری از بهترین روشها، اظهار داشت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های اردویی در اجرای برنامه ها مورد تاکید است و لازم است ضمن اطلاع رسانی دقیق، هماهنگی لازم در سطح شهرستانها و مناطق صورت گیرد.

شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست بر بهره گیری از امکانات و ظرفیت های دو نهاد آموزش و پرورش و سپاه و همکاری کلیه عوامل و دست اندرکاران در اجرای برنامه های مشترک تاکید کرد و با بیان اینکه هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد، گفت: این برنامه باید با همکاری کامل آموزش و پرورش و سپاه برگزار شود.

ناظمی جلال با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی به یادمانهای دوران دفاع مقدس در منطقه شمال غرب و جنوب در اولویت برنامه ها می باشد، از اجرای اردوهای راهیان نور دانش آموزان در مرداد ماه جاری خبر داد و ضرورت دارد جلسه شورای آموزش و پرورش استان با موضوع اردوهای راهیان نور برگزار و بر اساس دستورالعمل ابلاغی، این اردوها، ثبت سامانه شده، مجوز های لازم اخذ و ضمن برگزاری مراسم نمادین استانی اعزام دانش آموزان، برنامه در کانال شبکه شاد اردوهای راهیان نور نیز پخش شود.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت سه و مشکلات و چالش های پیش روی آن پرداخت و با تاکید بر ضرورت ابلاغ دستورالعمل مربوطه به شهرستانها و مناطق و هماهنگی لازم در این خصوص و تمهید مقدمات، توانمند سازی دانش آموزان ، مشارکت دانش آموزان در بهسازی و زیبا سازی و هم چنین نگهداری از امکانات مدرسه را از مهم ترین اهداف این برنامه عنوان کرد و گفت: برای اجرای این برنامه باید مصالح لازم از طریق نوسازی مدارس تامین و در اختیار مدیران قرار گیرد تا با هماهنگی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سپاه برنامه عملیاتی شود.

در ادامه این نشست اصغر عبدی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کردستان ، برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموی، طرح هجرت سه و برنامه یاوران ولایت را از اهم برنامه های این سازمان در تابستان جاری عنوان کرد و گفت: دوره آموزشی 72 ساعته ویژه دبیران درس آمادگی دفاعی باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در سطح استان برگزار شود.

وی با اشاره به تعطیلی برنامه اردوی جهادی طرح هجرت سه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، از شروع این فعالیت در تابستان جاری خبر داد و گفت: تعداد 140 گروه جهادی در این راستا فعال می باشد و یکی از اهداف اجرای این برنامه را کار تربیتی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

عبدی فر با بیان اینکه در اجرای این برنامه، هماهنگی و برنامه ریزی لازم صورت گرفته و گروه های ارزیاب تعیین خواهد شد، گفت: مراسم نمادین استانی طرح هجرت سه هفته جاری برگزار و فعالیت ها پیگیری خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی هم چنین گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال جاری ارائه کرد و با بیان اینکه در سه ماه اول سال 1401 تعداد دو هزار نفر از دانش آموزان به اردوهای نور اعزام شده اند، اظهار داشت: در تابستان جاری نیز تعداد دو هزار نفر از دانش آموزان با اولویت دانش آموزان مدارس شبانه روزی به یادمانهای دفاع مقدس در شهرستانهای سنندج، مریوان و بانه اعزام خواهند شد که کار اعزام از هفته جاری آغاز و در هر کاروان به همراه دانش آموزان، یک نفر راوی، یک نفر فرهنگی و مدیر خواهند بود.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری دوره توجیهی برای عوامل اجرایی راهیان نور و تجلیل از کمیته های اجرایی برتر شهرستانها و مناطق استان را یکی دیگر از برنامه های این حوزه عنوان کرد و گفت: بر اساس مقدمات فراهم شده، این برنامه نیز تابستان جاری اجرایی می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزان استان در پایان از برگزاری برنامه یاوران ولایت ویژه دانش آموزان استان از 22 مرداد لغایت 3 شهریور ماه 1401 در مرکز استان با شرکت 300 نفر از دانش آموزان دختر و پسر خبر داد و گفت: این برنامه با رعایت شیوه نامه های اردویی به مدت یک هفته در اردوگاه استانی شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار و دانش آموزان شرکت کننده در پایان از یادمانهای دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

هم چنین در ادامه این نشست هاشمی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان نیز از اجرای چهار برنامه ویژه این حوزه در تابستان جاری خبر داد و خواستار پشتیبانی،  هماهنگی و مساعدت در اجرای برنامه های مذکور شد.

وی برگزاری برنامه راهیان نور شمال غرب فرهنگیان به تعداد 150 نفر، برگزاری سفر زیارتی و سیاحتی ، نشست گروه پیشرفت با حضور 70 نفر از فرهنگیان، برگزاری جشنواره علمی بسیج فرهنگیان و اعزام 11 نفر از فرهنگیان به نشست کشوری را از اهم برنامه های این حوزه بر شمرد.

گفتنی است در این نشست پیرامون پشتیبانی و اجرای برنامه های بسیج دانش آموزی و فرهنگیان بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.          

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری اردوهای راهیان نور دانش راهیان نور دانش آموزی نفر از دانش آموزان اجرای برنامه ها مسئول سازمان بسیج اجرای برنامه اجرای این برنامه تابستان جاری بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش جاری خبر طرح هجرت سه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور

استاندار کردستان از مدیران استانی خواست که به برگزاری اردوهای راهیان نور کمک و همراهی لازم داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کنسولگری دمشق، اظهار داشت: امروز رژیم جعلی صهیونیستی 40 هزار نفر انسان مظلوم را به خاک و خون کشانده‌اند و بی‌آبرویی بزرگی ایجاد کرده‌اند.

وی انجام عملیات وعده صادق را مایه خوشحالی و نقطه عطفی دانست و گفت: آثار این اقدام‌ مبارک بعدها مشخص می‌شود. نظم جهانی در حال یک تحول دیگر است، این نظم با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها شکل نمی‌گیرد بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم خاکریزهای ما نه تنها در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا ایجاد و دنیا با جبهه حق آشنا شود، اینها معجزات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دشمنان انقلاب در همه حوزه‌ها از اقتصادی گرفته تا رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی را بارگذاری و بازنشر دهید، صفحه مجازی بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی نظامی که شعار آزادی بیان را مطرح می‌کند، نشان می‌دهد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت راهیان نور، بر لزوم حمایت و کمک دستگاه‌ها به برگزاری اردوهای راهیان نور تاکید کرد و بیان داشت: دشمنان از تحریم اقتصادی ناامید شده‌اند اما همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردوهای راهیان نور نبود، خیلی عقب‌تر بودیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی هم نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها پول زیاد نمی‌شود که برخی‌ها کم‌کاری می‌کنند.

زارعی‌کوشا با ابراز خرسندی از وجود سردار گشتاسبی در سپاه استان که همه جا ذکر خیرش بر سر زبان‌ها است، یادآور شد: امیدواریم امسال بتوانیم اردوهای راهیان نور را به صورت باشکوه برگزار کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند