Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، طیب ملکی پور روز شنبه در این مراسم که در بخش کوهین روستای آقابابا برگزار شد، با تاکید بر لزوم احیای بازی‌های بومی و محلی، افزود: اگر بخواهیم در حوزه تعلیم و تربیت موفق باشیم، باید آموزش و بازی را تلفیق کنیم، زیرا بازی‌ها پدیده‌ای پیام آور و پیام رسان است و برای حفظ آداب و رسوم و سنن بسیار نیازمند زنده نگه داشتن میراث فرهنگی اقوام و گذشتگان خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان ضرورت معرفی بازی‌های بومی و محلی اقوام مختلف در کشور و استان است، اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی فضایی برای آموزش مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، رقابت در عین رفاقت در قالب این بازی‌ها گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: این جشنواره ورزشی با هدف توسعه و گسترش بازی‌های بومی و محلی در بین نسل جوان جامعه، تبادل آیین‌ها و فرهنگ‌های سنتی در حال برگزاری است.

این مسوول هدف از برگزاری این جشنواره را احیای سنت‌ها کهن و پیشگیری از فراموشی بازی‌های بومی و محلی عنوان کرد و افزود: توسعه و گسترش بازی‌های بومی و محلی در بین نسل جوان و غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین دانش آموزان از مهمترین اهداف این جشنواره است.

ملکی پور تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایری از ۱۰۵ مدرسه در این بازی‌های بومی و محلی شرکت دارند که این جشنواره بعد از دو سال غیر حضوری بودن آموزش‌ها در شرایط کرونا موجب شور و نشاط در بین دانش آموزان می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین تاکید کرد: بازی‌های قدیمی برای ما خاطره آفرین هستند و برگزاری این نوع جشنواره‌ها موجب می‌شود تا شور و نشاط خاصی که ما از این بازی‌ها دریافت می‌کردیم به جوانان امروز منتقل شود.

ملکی پور ادامه داد: با تعمق در بازی‌های بومی، لحظات خوش و به یادماندنی را خانواده‌ها به همراه دانش آموزان در کنار هم خواهد گذراند و شاید بخشی از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به جای بازی‌های رایانه‌ای و اعتیاد به فضای مجازی به این نوع بازی‌ها اختصاص پیدا کند.

وی یادآور شد: کودکان به واسطه بازی‌های بومی و محلی رشد علمی و ذهنی را هم زمان خواهند داشت و آموزش این مهارت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری مهارت‌های پایه و تربیت برای زندگی آینده و در زمان بزرگسالی باشد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی مدارس سلامت استان قزوین دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی مدارس سلامت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی مدارس سلامت استان قزوین دانش آموزان بازی های بومی و محلی دانش آموزان بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال شمس آذر قزوین در هفته بیست و پنجم لیگ برتر بعد از ظهر امروز سه شنبه میزبان تیم جوان پیکان تهران خواهد بود.

هرچند این بازی به دلیل حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون حضور تماشاگران قزوینی برگزار خواهد شد اما تیم شمس آذر با انتشار تصویری جذاب و متفاوت به دیدار پیکان خواهد رفت.

پوستر این بازی با تصویری نوستالژیک از سوی تیم شمس آذر گویای یک کری جذاب از سوی شمس آذر برای حریف تهرانی خود است.

در این تصویر که در آن از نماد سر درب دولتخانه صفوی و خیابان شهدای قزوین استفاده شده صادق آلبوصبیح و نسایی دو بازیکن شمس آذر نیز حضور دارند.

این بازی ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد.

کد خبر 6092846

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری