Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل صمت خراسان شمالی از راهیابی فرش های دستباف این استان به مرحله نهایی جشنواره قالی فاخر اصفهان خبر داد.

حسین حاجی بگلو در گفت و گو با ایسنا، از برگزاری جشنواره ملی قالی فاخر در شهر اصفهان در تیر ماه سال‌جاری و راهیابی فرش های دستباف استان خراسان شمالی به مرحله نهایی  و عرضه در نمایشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای شناسایی و معرفی آثار برگزیده و فاخر فرش دستباف و با هدف برند سازی و ایجاد الگوهای مناسب تولید و حمایت از فعالان صنایع دستی، اولین جشنواره ملی قالی فاخر ایران طی تیر ماه سالجاری با همکاری  ادارات کل صمت استانها در شهر اصفهان برگزار شد. 

حاجی بگلو ادامه داد: در این جشنواره و در مرحله نخست داوری و از بین ۲۴۹ فرش ارائه شده، تعداد ۷ تخته فرش نفیس دستباف استان خراسان شمالی  حائز کسب نمره قبولی شده و  در مرحله دوم داوری از بین ۱۱۲ فرش منتخب مرحله اول، تعداد 3 تخته فرش استان خراسان شمالی به مرحله نهایی داوری و  عرضه در نمایشگاه راه یافت.

وی تصریح کرد: در این استان بیش از ۲۱ هزار بافنده فرش دستبافت در این استان مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سالانه حدود ۳۶۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در این استان تولید می شود.

وی گفت: در این استان یکی از منحصر به فردترین فرش های دنیا به نام فرش دوروی تمام ابریشم دویدوخ بافته می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نمایشگاه فرش دستباف خراسان شمالی مرحله نهایی خراسان شمالی قالی فاخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد