Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- قاسم بازیاری: حضور سگ‌های بدون صاحب در محیط شهری، باعث سلب آسایش شهروندان می‌شود و مشکلات را در زمینه تردد ایمن در معابر شهری ایجاد می‌کند.

مطابق قانون، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در حیطه وظایف شهرداری‌ها است و به استناد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض مزاحم و ولگرد از وظایف این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر خورموج تعدادی از شهروندان در روزها و هفته‌های اخیر نارضایتی خود را از وضعیت سگ‌های ولگرد اعلام کرده و خواستار مقابله جدی مسئولان با این موضوع شده‌اند.

سگ‌های ولگرد جمع آوری می‌شوند

شهردار خورموج در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به گزارشاتی که اخیراً از نقاط مختلف شهر توسط شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت سگ‌های ولگرد به دست ما رسیده، که جمع آوری این حیوانات در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

تا کنون این حیوانات مشکلات خاصی را برای شهروندان ایجاد نکرده بودند ولی با توجه به گزارشاتی که اخیراً توسط شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت سگ‌های ولگرد به دست ما رسیده، دفع ضرر آنها بر ما مسجل شده و جمع آوری این حیوانات در دستور کار شهرداری قرار گرفته است محمد جواد کاشفی اظهار داشت: شهرداری با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح اقدام به جمع آوری و خروج سگ‌های ولگرد از سطح شهر کرده است.

وی افزود: در جلسه‌ای که در همین رابطه با رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی برگزار شد مقرر شد در این طرح که شهرداری خورموج بر اساس قانون شهرداری‌ها، به جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام می‌کند.

کاشفی با اشاره به اینکه حفظ امنیت جانی شهروندان از وظایف شهرداری است گفت: تا کنون این حیوانات مشکلات خاصی را برای شهروندان ایجاد نکرده بودند ولی با توجه به گزارشاتی که اخیراً از نقاط مختلف شهر توسط شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت سگ‌های ولگرد به دست ما رسیده، دفع ضرر آنها بر ما مسجل شده و جمع آوری این حیوانات در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهروندان به سگ‌ها غذا ندهند

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم بخشی از امنیت جانی و روانی شهروندان را بدین وسیله تأمین کنیم.

شهردار خورموج ادامه داد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم از غذا دادن به سگ‌های ولگرد و بلا صاحب خودداری کنند تا شهرداری بتواند بهتر نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند.

کاشفی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه موردی می‌توانند سریعأ با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنند.

زنده گیری و خروج سگ‌های ولگرد

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی نیز به خبرنگار مهر گفت: در راستای حفظ سلامت همشهریان عزیز، مجموعه دامپزشکی شهرستان دشتی آمادگی کامل برای همکاری با پرسنل شهرداری دارد.

احمد ایزدی ادامه داد: در راستای زنده گیری و خروج سگ‌های ولگرد از سطح شهر خورموج، ضمن ارائه‌ی راهکارهای مطمئن برای این موضوع، پشتیبانی و همکاری لازم را با پرسنل شهرداری خواهیم داشت.

ایزدی خاطر نشان کرد: امیدواریم همشهریان عزیز نیز در رفع این مشکل همکاری لازم را با شهرداری و دستگاه‌های متولی داشته باشند.

کد خبر 5544987

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار خورموج محمدجواد کاشفی شهرداری دشتی خورموج سگ های ولگرد سگ ولگرد بوشهر عید غدیر 1401 ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها مشهد خراسان رضوی شیوع کرونا شیراز اربعین حسینی مزاحمت سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی

شهرداری منطقه ۱۵ اعلام کرد: بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه ،باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرائی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزم شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد. در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جستجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جستجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتما بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • آبگرفتگی معابر شهر خورموج
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان