Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:41:35 GMT

کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» در جهرم منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۸۵۳۸

کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» در جهرم منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، «شرح زیارت جامعه کبیره» که جلد نخست آن به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم منتشر شده برگرفته از سخنرانی‌های آیت الله «سیدحسین آیت اللهی» امام جمعه فقید این شهرستان است که به کوشش «مهدی فصاحت» تنظیم و به زیور تبع آراسته شده است.

این کتاب در ۳۵۰ صفحه و در شمارگان یک هزار نسخه به همت انتشارات «پیمان غدیر» و «شهید مصلی نژاد» جهرم منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکاشفه الهی، ماجرای کساء، خزان العلم، اصول کلی سیاست اهل بیت (ع)، تساوی در برابر قانون، تکلیف مردم، پیامبران هادیان خلق، تقوا در روایات، چیستی فکر، تکامل عقول، عرفان و معرفت، توحید در آفرینش، عارف واقعی، چیستی عرش، پرسش و پاسخ، اسماءی حسنی، متکبر حقیقی و… بخشی از عناوین کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» را تشکیل می‌دهد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «آیت الله «سیدحسین آیت اللهی» بیش از ۴۰ سال در شهرستان جهرم به شرح و توضیح آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت (ع) پرداخت که اکنون نوارهای آن موجود است؛ از این رو به پیشنهاد و تشویق و حمایت حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم در امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه بر آن شدیم تا آثار آن بزرگمرد را منتشر سازیم تا همگان از آن بهره مند شوند.

مؤلف کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» طی سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۶ هجری شمسی و به مدت ۱۲ سال در شب‌های ماه مبارک رمضان در حسینیه «کوی علی پهلوان» جهرم زیارت «جامعه کبیره» را شرح و تفسیر می‌فرمودند.»

کتاب حاضر اولین جلد مربوط به «شرح زیارت جامعه کبیره» بوده و در برگیرنده سه سال از سخنرانی‌های امام جمعه فقید جهرم است.

همچنین در پیشگفتار این کتاب آمده است: «زیارت جامعه کبیره، از زیارت‌های بسیار معروف، پرمحتوا و حاوی بخش‌هایی از کمالات، فضائل و شئونات ائمه اطهار (ع) است که معرفت را بالا می‌برد و شناخت را نسبت به مقام آن بزرگواران می‌افزاید؛ این زیارت از جمله زیارت‌های مشهوری است که می‌توان با آن هر یک از ائمه اطهار (ع) یا همه آن بزرگواران را زیارت کرد و اختصاصی به زمان و شخص خاصی ندارد.

هیچ جای شک و تردیدی نمی‌ماند که این زیارت از وجود مبارک امام ابوالحسن علی بن محمد النقی الهادی (ع)، صادر شده و از بهترین زیارت‌های امامان معصوم (ع) است.

کد خبر 5544910

منبع: مهر

کلیدواژه: جهرم معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی بوشهر عید غدیر 1401 ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها مشهد خراسان رضوی شیوع کرونا شیراز اربعین حسینی شرح زیارت جامعه کبیره امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد