Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی جهانی روز شنبه  در جمع کارکنان حوزه روابط کار بر لزوم اجرای عدالت در رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر بهره وری در رونق تولید بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما در واحدهای تولیدی است.

وی مهمترین وظیفه ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از حق کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت: در رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما ضمن تسریع در صدور آرا، اجرای عدالت و صدور آرای سازشی باید در اولویت باشد تا حقی از کارگر و کارفرما ضایع نشود ، چراکه یک واحد اقتصادی فعال هم منافع کارفرما را تامین و هم امکان تداوم اشتغال و دریافت مزایا را برای کارگر مهیا می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد جلسات و مراجع رسیدگی به درخواست و اختلافات واحدهای کارگری در استان افزایش یافته که این اقدام منجر به کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما شده است.

جهانی با بیان اینکه ایمنی و بهداشت محیط کار زمینه تحقق رفاه اجتماعی کارگران و جامعه اقتصادی را فراهم می کند، اظهار داشت: بازرسان کار نیز با زمانبندی دقیق  وحضور مستمر و مفید در واحدهای اقتصادی استان، آموزش های لازم را به کارگران و کارفرمایان ارائه کنند و با شناسایی محیط های مخاطره آمیز تذکرات لازم را گوشزد نمایند تا حادثه ای رخ ندهد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: یکهزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در استان سه ماهه امسال واصل شده که ۷۵۰ دادخواست در هیات تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیات حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

جهانی بیان کرد:  طی سه ماهه امسال میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز کاهش یافته و با احتساب پرونده های سال قبل حدود ۸۰درصد منجر به صدور رای قانونی شده است.

وی آراسازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی استان را ۳۶ درصد عنوان کرد و افزود: مهمترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سالجاری در پی اصلاح فرآیندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته است.

برچسب‌ها کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کارگر و کارفرما رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ساعتی قبل، فیش‌های حقوقی اردیبهشت بازنشستگان کارگری صادر شد؛ این فیش‌ها در سامانه مربوطه قابل رویت است. 

ایلنا در گزارشی نوشت: در این فیش ها، حقوق بازنشستگان به میزان ابلاغی افزایش یافته است؛ حداقل بگیران مشمول افزایش ۳۵.۳ درصدی و مستمری بگیران سایر سطوح مشمول افزایش ۲۲ درصدی به اضافه رقم ثابت شده اند. 

گفتنی است هنوز احکام حقوقی جدید بازنشستگان کارگری صادر نشده است؛ مابه التفاوت فروردین نیز ظاهراً قرار است همراه حقوق خردادماه به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز شود.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903243

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان