Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد حمزه‌لو روز شنبه در نشست با خبرنگاران خمین به مناسبت هفته بهزیستی، افزود: ۲ هزار و ۴۱۳ معلول در خمین زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند و یکهزار و ۵۳۴ نفر از این شمار معلول مردان هستند.

رییس بهزیستی خمین با اشاره به چهار برابر شدن اعتبارات به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان این شهرستان در سال جاری گفت: ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای خمین مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه لو، پرداخت تسهیلات کارفرمایی را رویکرد بهزیستی بیان کرد و افزود: با این اقدام مددجو از خدمات بیمه و حقوق اداره کار بهره مند می‌شود.

رییس بهزیستی خمین با اشاره به اینکه اعتبارات سازمانی پاسخگوی نیازهای مددجویان نیست، افزود: مشارکت اجتماعی و اقتصادی شهروندان در تامین نیاز مددجویان ضروری است.

حمزه لو بیان کرد: دولت سیزدهم به مناسب سازی ادارات برای تردد معلولان تاکید بسیاری دارد و براساس قانون حمایت از معلولان ، مناسب سازی پیگیری می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خمین نیز گفت: ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به ۱۴۶ مددجوی این شهرستان در سال گذشته پرداخت شد.

زهرا مرادی افزود : این نهاد حمایتی پارسال هشت میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی زنان سرپرست خانواده، بهبودیافتگان و معلولان پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: ۳۸ مددجوی بهزیستی خمین ۱۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال کمک هزینه ساخت مسکن دریافت کردند و ۲۱ مددجو ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال ودیعه مسکن دریافت کردند و ۸۶ نفر نیز از معافیت انشعابات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ درصد از معلولان خمین جسمی و حرکتی هستند، بیان کرد: معلولان خمین شامل ۹۳۶ جسمی و حرکتی، ۲۶۴ بینایی، ۵۴۸ ذهنی، ۱۶۱ بیمار روانی، ۴۷۱ شنوایی و ۳۳ گفتاری است.

مرادی ادامه داد: حق پرستاری در منزل به ۸۹ خانواده دارای فرزند معلول جسمی و ذهنی و ۳۵ معلول ضایعه نخاعی در خمین پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خمین گفت: سه میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال پارسال در زمینه‌های  پی سی آر، ارایه خدمات به توانخواهان اختلالات بلع،  ایاب و ذهاب، کمک هزینه تحصیلی، خرید خدمت، امور درمانی کاشت حلزون و درمان متابولیک توانجویان خمین تخصیص شد. 

وی با اشاره به صدور ۳۶۸ کارت معلولیت در سال گذشته بیان کرد: ۳۲۰ معلول پارسال در کمیسیون پزشکی بهزیستی خمین ارزیابی شدند و ۱۳۲ معلول به جامعه هدف این نهاد افزوده شد.  

مرادی ادامه داد: سه مکان غیردولتی شامل مرکز شبانه روزی نگهداری دختران معلول ذهنی بالای ۱۴ سال با ۳۵ معلول، مرکز روزانه اوتیسم با ظرفیت ۲۵ نفرو توانبخشی روزانه با ظرفیت ۵۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مرکز روزانه سالمندان در خمین آماده بهره برداری است.

مسئول اورژانس اجتماعی خمین نیز گفت: در سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰نفر از خدمات سیار اورژانس اجتماعی خمین استفاده کردند و ۱۵۰ خدمت از سوی واحد مداخله در بحران به مراجعه کنندگان ارایه شد.

سمیه ناصری زاده با اشاره به اینکه افراد بدسرپرست بیشترین مراجعه کنندگان به خودروی سیار و مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی خمین هستند، افزود: اختلالات خانوادگی، کودک‌آزاری و سالمند آزاری بیشترین موضوعات اورژانس این شهرستان است.

مسئول اورژانس اجتماعی خمین ادامه داد: ۳۰ پرونده امسال در مرکز مداخله در بحران اورژانس این شهرستان تشکیل و ۳۴۰ نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

ناصری زاده گفت: بیشترین مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی خمین از مناطق حاشیه شهر هستند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف بین فرزندان و والدین در شهرستان افزایش یافته است، افزود: فرزندان به ویژه دختران در این اختلافات مورد آزار والدین قرار می‌گیرند.

مسئول اورژانس اجتماعی خمین اظهار داشت: یک میلیارد ریال به ۱۵ معلول به منظور نصب آسانسور و مناسب سازی سرویس بهداشتی پرداخت شده است.

ناصری زاده بیان کرد: به دلیل قدیمی بودن ساختمان ادارات خمین و کمبود اعتبارات امکان نصب آسانسور به منظور تسهیل در تردد معلولان در این ادارات وجود ندارد .

کارشناس پیشگیری بهزیستی خمین نیز در این نشست گفت: ۷۱۱ نفر پارسال از خدمات مراکز مشاوره این شهرستان بهره‌مند شدند.

داود اسدی اظهار داشت: ۸۰۰ نفر از جوانان شهرستان پارسال از آموزش‌های مجازی و حضوری پیش از ازدواج و آموزش‌های خانواده بهره‌مند شدند.
وی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ سال در خمین پارسال زیر پوشش طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

کارشناس پیشگیری بهزیستی خمین ادامه داد: غربالگری شنوایی ۷۴۶ نوزاد و ۱۰۷کودک سه تا پنج ساله پارسال در این شهرستان انجام شد.

اسدی اظهار داشت: ۲۸ نفر از معتادان بهبود یافته خمین پارسال ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

وی گفت: ۴۳۰ معتاد در سال گذشته به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه کردند و ۲۴۵ میلیون ریال یارانه ترک اعتیاد به افراد کم بضاعت پرداخت شد.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی استان مرکزی خمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی استان مرکزی خمین سازمان بهزیستی استان مرکزی خمین اورژانس اجتماعی خمین بهره مند شدند بهزیستی خمین سال گذشته میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

محمد چکشیان ظهر جمعه در حاشیه برپایی میز خدمت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته کار و کارگر در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اقدامات و دستاوردهای وزارت تعاون در سال گذشته گفت: در مجموع ۱۵۵ طرح و پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومانی در مجموعه‌های اقتصادی وزارتخانه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ تکمیل شده‌اند.

وی از آغاز عملیات ۱۴۷ طرح و پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط مجموعه‌های اقتصادی تابعه وزارتخانه خبر داد و مطرح کرد: طی این مدت ۳۵ هزار واحد مسکونی با رشد ۵۰ درصدی تکمیل و به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار و تسهیلگری اشتغال برای بیش از ۸۱ هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش ۳۶.۸ درصدی بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در سطح کشور نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، از کاهش ۱۴ درصدی نرخ بروز حوادث شغلی نیروی کار ماحصل کار فرهنگی و آموزشی و رشد ۳۲ درصدی آموزش بخش‌های دولتی و غیردولتی در ۳۰ ماهه ابتدایی دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل خبر داد.

کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به یک روز

چکشیان با اشاره به رشد ۹۲ درصدی تعداد واحدهای پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی، رشد ۳۰۰ درصدی مجوز مراکز کارآموزی مهارتی جوار کارگاهی و بین کارگاهی با راه اندازی ۲ هزار و ۴۸۵ کارگاه با مشارکت فعال صنایع و حرفه‌ها و کاهش مدت زمان صدور مجوز پروانه تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از هشت ماه به یک روز را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه می‌توان به توسعه فضاهای فرهنگی ورزشی ویژه جامعه کارگری با بهره برداری از ۲۱ مجموعه فرهنگی ورزشی در سراسر کشور، حضور در مسابقات بین المللی و افتخارآفرینی با کسب ۱۴۸ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران کارگر و برگزاری بیش از ۱۴۰ رویداد ورزشی قهرمانی کارگران اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از توسعه شبکه ارائه خدمات سلامت روانی و اجتماعی کارگران با راه اندازی حدود ۸۵۰ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ ایستگاه بهگر در بنگاه‌های اقتصادی ۲۰ تا ۵۰ نفر شاغل و برگزاری بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی جهاد تبیین خبر داد.

راه اندازی ۴۳۴ خانه فرهنگ کار جدید

چکشیان عنوان کرد: برگزاری ۱۰ هزار و ۹۶۸ دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار و تولید و رشد پنج برابری دوره‌ها، شناسایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر کارگر نخبه و مبتکر در قالب جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه و راه اندازی نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار با برگزاری اردوهای فرهنگ کار از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌روند.

وی با اشاره به تحول کمی و کیفی در خانه‌های فرهنگ و راه اندازی ۴۳۴ خانه فرهنگ کار جدید و برگزاری بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی ترویجی فرهنگ کار ویژه کارمندان و کارگران از اجرای بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن روستا و مناطق عشایری پوشش ۵۰۰ هزار نفری در سال گذشته توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح کالابرگ و فجرانه توضیح داد: در این طرح ۲۰ میلیون خانوار با جمعیتی معادل ۶۰ میلیون نفر مشمول طرح کالابرگ و فجرانه شده‌اند و ۲۲۰ هزار فروشگاه بزرگ و خرد در سطح شهرها و روستاها به سامانه اجرای این طرح متصل هستند.

چکشیان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تعاونی مصرف در سطح مناطق روستایی به این سامانه متصل و در حال ارائه خدمات هستند، از افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تحت پوشش قرار دادن ۱۰ میلیون و ۱۳ هزار نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان فاقد بیمه اجتماعی در کشور در ۱۸ ماهه اخیر معادل ۸۰ درصد عملکرد صندوق در ۱۶ سال گذشته خبر داد.

کد خبر 6089142

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد