Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@04:14:34 GMT

«مهمان‌سرای عباسی» در فهرست خاطرات جمعی یونسکو

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۸۸۱۵

«مهمان‌سرای عباسی» در فهرست خاطرات جمعی یونسکو

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، گفت: مهمان‌سرای عباسی اصفهان به عنوان نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان کمیسیون ملی یونسکو–ایران، شرکت سهامی بیمه ایران و هلدینگ توسعه کسب و کار سبا در حوزه‌های فرهنگی، توسعه دیپلماسی بیمه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای صنعت بیمه با همکاری مؤسسات بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر جهان و ثبت آثار تاریخی با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی و هویت ملی و سبک زندگی ایرانی و برگزاری مشترک همایش‌های تخصصی بیمه‌ای در سطح منطقه و بین‌المللی، روز شنبه اول مرداد ۱۴۰۱، طی مراسمی به امضاء حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو– ایران، حسن شریفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و محسن احمدی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل هلدنیگ کسب و کار سبا، رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم فعال هستیم

حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با ارزش‌گذاری به حضور دلگرم‌کننده بیمه ایران به‌عنوان یک تشکل با قدمت ٨۶ ساله گفت: تفاهم‌نامه قبلی ما با بیمه ایران با بحران کرونا مواجه شد و فعالیت‌های آموزشی ناکام ماند اما امیدواریم موج تازه کرونا، آخرین موج آن باشد گرچه دیگر وحشت ما در مقابل کرونا، مثل قبل نیست.

وی گفت: وقتی به دلیل فراز و فرودهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی، درهای تعامل با جهان بسته می‌شود، یونسکو روزنه‌ای برای برقراری ارتباط با دنیا پیدا می‌کند. این سازمان خوش‌نام تلاش کرده سیاسی نباشد و ثابت کند اعتبار علمی، آموزشی، فرهنگی ایران در بین سازمان‌های جهانی قابل حذف نیست و توان تشکل‌های کشور در زمینه‌های مختلف آموزش، فرهنگ و میراث فرهنگی قدرتمند است. ما در کمیسیون ملی یونسکو، به عنوان یک نهاد ۷۵ ساله، وظیفه سازمانی و قانونی داریم تا منافع نظام را در عرصه بین‌الملل پیگیری کنیم.

ایوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش‌روی کمیسیون ملی یونسکو در ایران و همکاری با شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا و بیمه ایران، گفت: ما در عرصه پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم بسیار فعال هستیم. این هفته یک سلسله نشست ارزشمند و اثرگذار طراحی کرده بودیم که به‌خاطر آغاز موج تازه کرونا، در آخرین دقایق لغو شد. به‌خاطر این برنامه نمایندگانی از همه کشورها عازم ایران بودند تا شبکه‌ای از کشورهای نوروز تشکیل دهیم و از تجارب گوناگون فرهنگی کشورهای مختلف بهره‌گیری کنیم.

او با اشاره به ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو گفت: مهمان‌سرای عباسی یک نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در یک مجموعه زیبا و ماندگار است که هر کس به این مکان می‌رود، عاشق و دلباخته هنر باز می‌گردد. باید تلاش برای ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو را به فال نیک بگیریم.

بیمه ایران خدمت بی‌منت به مردم

حسن شریفی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در سخنانی گفت: این شرکت با قدمت ٨۶ ساله در بسیاری از پروژه‌های ملی و اقتصادی حضور فعال دارد و طبق اسناد بالادستی تنها شرکت بیمه دولتی به حساب می‌آید.

وی افزود: صنعت بیمه، صنعتی پویا است و به دانش بیمه‌ای روز متکی است و تمایل دارد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری استفاده کند. بیمه ایران در اصفهان در حوزه گردشگری و هتل‌داری فعال بوده و تملک مهمان‌سرای عباسی با قدمت ۳۰۰ ساله، در سال ۱۳۴۰ شمسی به بیمه ایران واگذار شد. از این‌رو ما در حوزه بیمه گردشگری می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

شریفی اظهار کرد: شعار و عملکرد بیمه ایران به‌گونه‌ای است که خدماتش را تحت عنوان خدمت بی‌منت در اختیار مردم می‌گذارد و امیدواریم این مراسم سبب شود تا به افزایش ضریب بیمه در جامعه کمک کنیم.

برگزاری دوره‌های آموزش عالی مدیریت حرفه‌ای بیمه با همکاری دانشگاه‌های معتبر جهان

محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا (سرمایه‌گذاری بیمه ایران) نیز در این نشست گفت: این مجموعه هلدینگ ازسال ۱۳۷۱ از محل ذخایر عمر بیمه‌شدگان، فعالیت‌های اقتصادی گوناگون را در حوزه سرمایه‌گذاری آغاز کرده و در همین راستا، در سال ۱۳۹۰، مرکز آموزش عالی سبا را نیز راه‌اندازی کردیم؛ زیرا یکی از وظایف ما، ارتقای سطح دانش، ارتباط با بیمه بین‌المللی و تعامل با کشورهای پیشرو در این عرصه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این هلدینگ در عرصه هتل‌داری، تاکید کرد: مهمانسرای عباسی به‌عنوان نماد گردشگری سنتی ما، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های جهانی در خاورمیانه است و جا دارد با ظرفیت کمیسیون ملی یونسکو، ثبت آن در فهرست خاطرات جمعی یونسکو با برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی بیمه پس از انعقاد این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

مرکز آموزش علمی کاربردی سبا به‌عنوان اولین مرکز دانشگاهی صنعت بیمه کشور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون فارغ‌التحصیلان بسیاری از این دانشگاه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، حقوقی، مالی و بازاریابی به بازار کسب و کار صنعت بیمه کشور وارد شده‌اند. همچنین آموزش‌های تکمیلی بیمه‌ای برای نمایندگی‌های بیمه ایران و سایر بیمه‌های کشور از جمله فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی به شمار می‌آید.

بر اساس بخش‌هایی از توافق سه جانبه، همکاری طرفین برای برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی عالی بیمه با مشارکت دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی با همکاری موثر مرکز آموزش علمی کاربردی سبا پیش‌بینی شده است، همچنین مقرر شده است دوره‌های دکترای حرفه‌ای کسب و کار DBA با حضور اساتید بین‌المللی مورد تایید کمیسیون ملی یونسکو در مرکز آموزش علمی کاربردی سبا و دوره‌های دفاع در دانشگاه مورد نظر برگزار شود و دوره‌های حرفه‌ای کوتاه مدت با گواهی و تأیید مؤسسات و دانشگاه‌های علمی نیز در حوزه بیمه بین‌الملل برای مدیران عالی بیمه کشور در این مرکز برگزار می‌شود. همچنین ثبت قدمت مهمان‌سرای عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران در حافظه خاطرات جمعی یونسکو پیش‌بینی شده است.

تلاش متمرکز برای انجام و برگزاری اجلاس‌های تخصصی توسعه بیمه راه ابریشم با مشارکت مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی بیمه‌ای کشورهای راه ابریشم با مشارکت طرفین کمیسیون ملی یونسکو- ایران در آینده‌ای نزدیک از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

مجموعه و میدان‌گاه عباسی در پیوند با بازآفرینی کاروانسرای مادرشاه مشهور به هتل عباسی در دهه پنجاه توسط شهرداری اصفهان بنا شد. این بنا با شماره ثبت ۳۱۹۴۵ و با ارزش‌گذاری فرهنگی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت ملی و در اردیبهشت امسال به استانداری اصفهان برای اطلاع به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

کد خبر 590248

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهمانسرای عباسی یونسکو حجت الله ایوبی هتل عباسی بیمه ایران راه ابريشم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون ملی یونسکو بیمه ایران راه ابریشم بین المللی مرکز آموزش تفاهم نامه صنعت بیمه کسب و کار حرفه ای بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» افتتاح خواهد شد، تلاش شده که همه ناشران کشورمان که شرایط حضور را دارند در نمایشگاه امکان حضور حداکثری داشته باشند، بنابراین همه ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، تلاش داریم نمایشگاهی قدرتمند تشکیل شود.

اعتبار بن دانشجویی افزایش خواهد یافت

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره افزایش اعتبار بن‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب با توجه به تورم سالانه توضیح داد: تلاش داریم امکان بهره‌مندی دانشجویان و طلاب را از یارانه خرید افزایش دهیم، جزئیات رقم اعتبار اعلام خواهد شد، اما در صدد تامین منابع هستیم. 

سیلی ایران به اسرائیل و عدم حضور هندی‌ها

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و نهایی شدن «یمن» ابراز داشت: کشور «هند» طبق مذاکراتی که از سال گذشته داشتیم حضورش در نمایشگاه کتاب قطعی بود، در سفر ما به هند هم این مساله مورد تاکید قرار گرفت و گروه هندی در فروردین ماه به ایران آمد و محل نمایشگاه و حضور ناشران و اسکان شخصیت‌های فرهنگی هندی مورد توافق قرار گرفت، اما با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد و تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و پاسخ ایران به این تجاوز در آن ایام، دولت هند سفر اتباع هندی را با محدودیت اعلام کرد تا شرایط تنش‌زای منطقه فروکش کند، هنوز محدودیت برداشته نشده است، ما در هفته گذشته و در اردیبهشت‌ماه تصمیم داشتیم حضور هندی‌ها را منتفی اعلام کنیم، اما سفیر هند با حضور در دفتر ما تقاضای مهلت کرد، از سویی با توجه به تلاش حداکثری تا روز گذشته این اتفاق رخ نداد و با توجه به زمان کم تا برگزاری نمایشگاه کتاب، ما حضور «هند» را منتفی اعلام کردیم، بنابراین حضور هند را به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سال جاری نخواهیم داشت.

نام «کشور» یا «شهر» مهمان ویژه نمایشگاه هنوز قطعی نشده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران حضور کشوری به عنوان مهمان ویژه را به جای «هند» قطعی ندانست و گفت: حتما شهر یا کشور جایگزین را خواهیم داشت، بین کشورهای منطقه در حال ارزیابی هستیم تا کشور مناسب حضور اعلام شود، هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم.

انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

وی در پایان درباره وضعیت خاص منطقه و سیلی محکم ایران به تجاوز اسرائیل و تائیر آن بر نمایشگاه کتاب گفت: ما هیچ انصرافی از سوی ناشران خارجی برای عدم حضور در نمایشگاه کتاب نداشتیم، امیدواریم امسال بخش ناشران خارجی پر رونق تر هم برگزار شود.

این گزارش در خاتمه اضافه می‌کند، روز گذشته علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب که اغلب اخبار را در شبکه ایکس(توئیتر) منتشر می‌کند، با اننتشار پیامی، از جایگزینی «یمن» به جای «هند» برا ی حضور در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان مهمان ویژه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم