Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، سازمان سینمایی سوره در اولین گام در سیزدهمین جشنواره غدیر حضور یافته است که به نوعی اولین حضور منطقه‌ای‌اش محسوب می‌شود. هادی اسماعیلی معاون توزیع سازمان سینمایی سوره ، با اشاره به حضور همزمان سازمان سینمایی سوره در هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق که از شنبه یکم مردادماه آغاز می‌شود و سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی- رسانه‌ای غدیر که از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ تیر در شهر بغداد برگزار شد، مطرح کرد: مرکز بین‌الملل سوره در توزیع آثار هنرهای تصویری تولید شده در سازمان سینمایی سوره پیشتر در کشورهای غربی فعالیت کرده است اما در دوره مدیریت جدید رویکرد تازه‌ای را اتخاذ کرده و قصد دارد تمرکز خود را روی کشورهای همسایه و منطقه جغرافیایی هم که در آن قرار دارد، بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بر این اساس ما ابتدا باید تدابیری برای شناساندن حوزه هنری و سازمان سینمایی سوره به فعالان حوزه سینما در محدوده جغرافیایی که مدنظرمان هست، به ویژه کشورهای منطقه و همچنین کشورهای اسلامی اتخاذ کنیم. 

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره تاکید کرد: در حقیقت همانگونه که در جشنواره‌های غربی مانند کن، برلین و ونیز، سوره تبدیل به یک برند معتبر تولید و توزیع فیلم از ایران شده است، باید حوزه هنری به ویژه سازمان سینمایی سوره را به عنوان یک برند به کمپانی‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده محتوای هنرهای تصویری در کشورهای منطقه معرفی کنیم. بر این اساس در اولین گام در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی-رسانه‌ای غدیر و هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق حضور یافتیم که به نوعی اولین حضور منطقه‌ای سازمان سینمایی سوره محسوب می‌شود. 

اسماعیلی افزود: سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار مشارکت در برگزاری هفته نمایش فیلم با نمایش ۲ اثر، در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی- رسانه‌ای غدیر نیز با ۹ اثر حاضر است و در بازار فیلم این رویداد نیز حضور جدی دارد. این جشنواره فرصتی را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم برند سوره را بیشتر و بهتر معرفی کنیم. 

وی یادآور شد: در حقیقت ما به دنبال این هستیم که سازمان سینمایی سوره را به عنوان یک کمپانی بزرگ در بحث تولید و توزیع انواع مختلف اثر و همچنین فضای آموزش معرفی کنیم و بگوییم علاقه‌مند به همکاری مشترک با کمپانی‌های کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای همسایه هستیم.  

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره با اشاره به اینکه ایران و کشورهای اسلامی منطقه اشتراکات زیادی به لحاظ محتوایی با یکدیگر دارند، بیان کرد: این نزدیکی محتوایی فرصت مناسبی را در اختیار خریدار و تولیدکننده قرار می‌دهد تا همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی با یکدیگر داشته باشند. از سوی دیگر این اشتراکات محتوایی می‌تواند ما را تبدیل به تامین‌کننده محتوا برای برخی از کمپانی‌ها و حتی مجموعه‌ای کند که بتوانیم قدم در راه تولید مشترک اثر با آن‌ها بگذاریم. این مساله باعث ایجاد یک هم‌افزایی بین ما و مجموعه‌های مختلف می‌شود که برایمان ارزشمند است. 

اسماعیلی یکی از اساسی‌ترین راهبردهای مرکز بین‌الملل سوره را ایجاد همکاری با کشورهای همسایه و دوست به ویژه کشورهای مسلمان دانست و تصریح کرد: طبیعتا بهترین اتفاق برای برند شدن سازمان سینمایی سوره در منطقه معرفی محتواهای تولید و توزیع شده در این سازمان است. بر این اساس هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق که از شنبه یکم مردادماه آغاز می‌شود به ما در معرفی آثارمان و در ادامه شکل‌گیری همکاری‌های منطقه‌ای کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه «هناس» در اولین حضور بین‌المللی خود در هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: این فیلم سینمایی که روایتی از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد، دانشمند هسته‌ای، است، برای کشور عراق موضوعیت دارد چراکه ترور دانشمندان جهان اسلام از جمله دانشمندان در خود عراق توسط نیروهای موساد و سیا اتفاق  افتاده و برای مخاطب عراقی آشنا است. 

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت موضوع فیلم «هناس» نقطه اشتراکی به لحاظ محتوایی بین ایران و عراق است چراکه عراق جزو کشورهای محور مقاومت حساب می‌شود و موضوع مقاومت در مقابله با زورگویی های رژیم صهیونیستی و آمریکا موضوع مشترک بین ماست. طبیعتا نمایش این اثر کمک می‌کند یک زبان مشترک بین ما و کشورهای همسایه شکل بگیرد و هر روز محکم‌تر و قوی‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیلم هناس جشنواره غدیر ایران و عراق سازمان سینمایی سوره کشورهای همسایه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور

پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: رکورد «تمساح خونی» در گیشه سینماها شکسته شد

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد دو فیلم تگزاس۳ به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد و فیلم سینمایی عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری با پخش بهمن سبز به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» را به ثبت رساند.

همچنین مقرر شد اکران فیلم سینمایی تگزاس ۳ از چهارشنبه؛ دوم خردادماه در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر: 1229541 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است