Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان در ستاد مقابله با کرونا بر اهمیت تزریق دوز یادآور واکسن تاکید کرد .

به  گزارش   خبرگزاری  برنا  از  لرستان ؛   فرهاد زیویار روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، اظهار کرد: جلسه ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا پس از حدود دو ماه با پیگیری آخرین وضعیت استانها به لحاظ بیماری کرونا برگزار شد و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : با توجه به افزایش تعداد مبتلایان بیماری در سطح کشور، لزوم استقبال بیشتر از تزریق دوز یادآور واکسن و تمهید شرایط برای تسهیل مردم جهت تزریق واکسن مورد تاکید قرار گرفت .

زیویار تصریح کرد: استفاده از ماسک در اماکن و فضاهای سرپوشیده، وسایل نقلیه عمومی و همچنین پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از دیگر مصوبات جلسه امروز بود که به آن پرداخته شد . 

استاندار لرستان گفت: با توجه به تعطیلات تابستان و فرصت مناسب تا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها این موضوع نیز در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید شرایط در اماکن آموزشی مانند تزریق واکسن دانش آموزان، اولیا و مربیان، رفع مشکلات سیستم های تهویه و سایر موارد به گونه ای مهیا شود که در آغاز سال تحصیلی تمامی مدارس و دانشگاه‌ها آموزش حضوری را در دستور کار داشته باشند . 

زیویار در خصوص آخرین وضعیت استان نیز یادآورشد: در حال حاضر شهرهای خرم آباد و الشتر در وضعیت قرمز، کوهدشت در وضعیت نارنجی، دلفان در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند. 

 با اشاره به اهمیت استقبال از تزریق دوز یادآور واکسن، افزود: در خصوص مراسمات ایام محرم نیز اینگونه مقرر شد که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک، منعی برای برگزاری عزاداری ها وجود نخواهد داشت .

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا در لرستان ستاد کرونا واکسن کرونا دوز یادآور تزریق دوز یادآور واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست