Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ورود موفقیت آمیز این دانشگاه به رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۲ و کسب رتبه ۱ کشور در رشته مهندسی مواد خبر داد.

داود سیف زاده اول مرداد در جمع خبرنگاران از ورود موفقیت آمیز دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه بندی موضوعی شانگهای برای اولین بار خبر داد و گفت: نظام رتبه ‌بندی شانگهای که از معتبرترین نظام های رتبه بندی است، در سال ۲۰۲۲ دانشگاه های جهان را در ۵۴ رشته مختلف در ۵ حوزه موضوعی کلی شامل حوزه های مهندسی(۲۲ رشته)، علوم طبیعی(۸ رشته)، علوم زیستی(۴ رشته)، علوم پزشکی(۶ رشته) و علوم اجتماعی(۱۴ رشته) مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه نه تنها اسم دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در جمع ۳۴ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی به چشم می خورد، بلکه این دانشگاه موفق شده است در رشته مهندسی مواد و مهندسی (Materials Science and Engineering)که یکی از رشته های حوزه موضوعی مهندسی می باشد، حائز رتبه فاخر اول در بین دانشگاه های ایرانی و رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در بین دانشگاه های جهان شود که جای بسی افتخار دارد.

سیف زاده تصریح کرد: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۲۲ مجموعا اطلاعات مربوط به ۵ هزار دانشگاه از سراسر دنیا را بررسی و یک هزار و ۸۰۰ دانشگاه برتر را که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۶ در پایگاه Web of Science برخوردار بوده ‌اند، حائز شرایط حضور در رتبه بندی تشخیص داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۲۲ از ۵ شاخص کلی شامل تعداد مقالات Q۱ در هر حوزه موضوعی، تاثیر استنادی نرمال شده دانشگاه در هر حوزه، نسبت تعداد مقالات بین المللی دانشگاه به تعداد کل مقالات دانشگاه، تعداد مقالات در نشریات برتر هر حوزه و تعداد برندگان جوایز مشهور بین المللی برای رتبه بندی دانشگاه های جهان استفاده کرده است که وزن آماری هر کدام از این شاخص ها متناسب با نوع حوزه موضوعی متغیر بوده است.

وی ضمن تبریک این موفقیت بزرگ کسب شده به جامعه دانشگاهی و نیز تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی اساتید، کارشناسان و دانشجویان فعال در عرصه پژوهش و فناوری و حمایت های نهادهای استانی و ملی، اظهارامیدواری کرد: با اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی گسترده، تلاش خواهد شد تا روند رو به رشد حضور و ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی های ملی و بین المللی ادامه دار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه اردبیل دانشگاه محقق اردبيلي رتبه بندی شانگهای دانشگاه محقق اردبیلی حوزه موضوعی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی

دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل با اعلام حمایت از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی، بر خاتمه جنگ غزه تاکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل عصر امروز در مراسم اعلام حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل از جنبش ضد صهیونیستی در آمریکا و اروپا، اظهار داشت: دانشجویان با آگاهی و علم به حقیقت موضوع فلسطین، حرکت‌های خودجوشی را در آمریکا و اروپا علیه صهیونیسم به راه انداختند تا جلوی کشتار بی‌رحمانه در غزه گرفته شود.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی تصریح کرد: تشکل‌های مختلف دانشجویی در سراسر دنیا با اعلام بیزاری از جنگ و ناامنی در خاورمیانه اعلام کردند که تا توقف قتل‌عام بی‌رحمانه در غزه به خیز خود ادامه می‌دهند تا خشونت رخ داده در منطقه به سرانجام برسد.

وی گفت: بشریت امروز تشنه امنیت، آرامش، صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز است اما برخی کشورها و حامیان آنها هیچ دوست ندارند که جهان در امنیت کامل باشد و به همین خاطر همچنان به قتل و غارت و کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها، زنان و کودکان و افراد غیرنظامی ادامه می‌دهند.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل افزود: حادثه غزه در هفت ماه اخیر نمونه ای از این وحشیگری ها در قرن معاصر است و باید هر چه سریعتر مجامع جهانی، بین المللی و انسان‌های آزاده دنیا برای برقراری صلح تلاش کرده و اجازه ندهند تا بیش از این رژیم جعلی صهیونیست بخواهد به کشتار بی‌رحمانه خود در غزه، رفح و سایر مناطق فلسطین اشغالی ادامه دهد.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به قدری در دنیا منفور شدند که حتی در بین مردم کشور خود دارای اعتبار و ارزش نبوده و روز به روز شاهد خیز امت‌های آزادیخواه علیه ظلم و تعدی این کشورها و خون‌خواهی سران مستکبر هستیم.

وی اضافه کرد: دانشگاهیان استان اردبیل نیز با تجمع برگزار شده، اعلام حمایت خود را از جنبش دانشجویی آغاز شده در اروپا و آمریکا علیه صهیونیسم و قتل‌عام بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و از حامیان حقوق انسان‌ها خواستند تا در کوتاهترین زمان به این قتل و غارت پایان بدهند.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: عاقبت رژیم صهیونیستی جز هلاکت و نابودی چیز دیگری نخواهد بود و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که همه امت اسلامی و انسان‌های آزادیخواه در میدان بوده و بیش از این اجازه ندهند تا عده‌ای به خاطر منافع خود به هر کشتار و جنایاتی دست بزنند.

به گزارش تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر سران استکبار» اعلام حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان