Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اوجاقی برگزاری رقابت های «قهرمان شهر» و حضور صدها هزار شهروند تهرانی در این برنامه بزرگ را فرصتی مغتنم برای ایجاد هویت بخشی به محلات، انسجام اجتماعی وارتقای سطح سلامت و نشاط در جامعه برشمرد.

اوجاقی تأکید کرد: توجه به تحکیم بنیان خانواده یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری در دوران کنونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ورزش نیز بر این اساس، برنامه ریزی‌های مدونی انجام داده که مهم ترین آن‌ها - با پیش بینی های به عمل آمده - به مشارکت حدود نیم میلیون نفر از شهروندان تهرانی در مسابقاتی تحت عنوان «لیگ قهرمان شهر» می‌انجامد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری پایتخت ادامه داد: پیش از این، مقرر بود این مسابقات تحت عنوان "محله قهرمان" به انجام برسد ولی با رایزنی های به عمل آمده با کلانشهرها، این رقابت ها به "قهرمان شهر" تغییر نام یافت تا در صورت موفقیت این برنامه بزرگ، این لیگ بزرگ ورزشی در دیگر کلانشهرهای کشورمان نیز برگزار و در نهایت با انجام مسابقات بین برترین های هر کلانشهر، قهرمانان کشوری در رشته های مختلف معرفی شوند؛ این قهرمانان برآمده از دل محلات خواهند بود.

بر اساس اظهارات اوجاقی، مسابقات قهرمان شهر که از اول تیرماه ساری جاری آغاز شده و تا بهمن ماه سال جاری به طول می انجامد، در ۸ رشته مختلف ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان در ۳۵۴ محله شهر تهران برگزار می شود. دربخش بانوان؛ رقابت های والیبال، بسکتبال و داژبال به صورت تیمی و مسابقات تنیس روی میز، ژیمناستیک، شنا، آمادگی جسمانی و بدمینتون به صورت انفرادی برگزار می شود .در بخش آقایان نیز مسابقات تیمی در رشته های والیبال، بسکتبال و فوتبال برنامه ریزی شده و رقابت‌های انفرادی در رشته های بدمینتون، تنیس روی میز، کشتی آزاد، دوومیدانی و شنا به انجام می رسد.

گفتنی است در جریان برگزاری این مسابقات، ابتدا تیم ها و نفرات شرکت کننده در هر رشته ورزشی در محلات مناطق ۲۲ گانه تهران به مصاف هم می روند. پس از برگزاری مسابقات در سطح محلات، تیم های برتر شناسایی می شوند و سپس این تیم ها در سطح منطقه با یکدیگر به رقابت می پردازند و در نهایت ۲۲ تیم و یا ورزشکار در هر رشته ورزشی معرفی می شوند تا با یکدیگر به رقابتی جدید بپردازند. به این ترتیب، مسابقات از دل محلات آغاز می شود و پس از چند مرحله، یک تیم (در رشته های تیمی) و یا یک ورزشکار در(رشته های انفرادی) به عنوان قهرمان، معرفی خواهند شد.

کد خبر 5545026

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین اوجاقی سازمان ورزش شهرداری تهران شهرداری تهران تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران ریکاردو ساپینتو دراگان اسکوچیچ تکواندو مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران شمشیر بازی هندبال کشتی آزاد قهرمان شهر رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا