Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: این استان با وجود ظرفیت‌های متنوع گردشگری، قابلیت تبدیل شدن به قطب‌ طبیعت‌گردی کشور را دارد.

آرمان وطن‌دوست در جلسه‌ای که با حضور معاون صنایع‌دستی استان، سرپرست میراث‌فرهنگی سنندج و همچنین مجموعه سرمایه‌گذاری فاخر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر و با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان ۷۰ طرح و پروژه بخش خصوصی و ۲۱ پروژه بخش دولتی در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، افزود: یکی از الزامات رونق گردشگری در مناطق دارای استعداد و جاذبه، بدون شک ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های رفاهی، خدماتی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با رشد قابل توجه ساخت و بهره‌برداری اماکن اقامتی در کردستان مواجه بوده‌ایم، عنوان کرد: زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی استان نسبت به حجم زیاد گردشگر، جوابگوی نیازهای گردشگری نیست.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران جدید در این حوزه استقبال کرده و می‌کنیم، یادآور شد: نزدیکی کردستان با مرز عراق و همچنین برخورداری از صدها جاذبه تاریخی و طبیعی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را در این استان دارای توجیه اقتصادی کرده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، بیان کرد: خوشبختانه این اداره‌کل در سال گذشته در زمینه احیای بناهای تاریخی و ایجاد فرصت‌های لازم برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی در استان اقدامات خوب و ویژه‌ای داشته است که از نتایج  آن واگذاری چهار بنای تاریخی به بخش خصوصی و تملک و خریداری چهار بنای تاریخی دیگر می‌باشد.

وی حجم اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان را ۱۰۰ میلیارد تومان در سه حوزه میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی برای دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات استانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در مقایسه با سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

وطن‌دوست، یادآور شد: در استان ۳۵ منطقه نمونه گردشگری داریم که سه مورد از آن به شهرداری ها واگذارار شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری کردستان محدود به شهرهای کردستان نیست و خیلی از روستاهای استان نیز از جاذبه‌های خوبی برای جذب گردشگر برخوردار می‌باشد که در سال‌های گذشته ۴۳ روستا به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری در استان تصویب شده است.

وی با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری پیرامون سدهای استان، افزود: حاشیه سدهای استان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران می توانند بهره درستی از این فضا داشته باشند.

صنایع‌دستی می‌تواند بهترین جایگزین نفت برای ارز آوری باشد

معاون صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، هم در این جلسه گفت: این استان یکی از مهم‌ترین مناطق مستعد برای تولید و عرضه انواع صنایع‌دستی در کشور است که قابلیت عرضه محصولات آن در بازارهای ملی و بین‌المللی وجود دارد.

فرهاد حامدی، از شناسایی ۴۴ هزار صنعتگر در کردستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ هزار نفر دارای مجوز در ۴۰ رشته فعالیت دارند که ۲۱ رشته آن بومی استان است.

معاون صنایع‌دستی کردستان، ثبت‌جهانی کلاش مریوان را افتخاری برای استان دانست و افزود: همچنین ثبت‌ملی شال‌بافی آرمرده بانه، گلیم‌بافی کاکو سفلی و ارغوان‌بافی دیوزناو، اقدامی ارزشمند در معرفی توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی استان کردستان می‌باشد که طی سال‌های اخیر انجام شده است.

وی نبود مکانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی، با وجود فراوانی هنرمندان و تولیدکنندگان را یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در استان دانست، عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی می‌تواند ضمن کمک به زیرساخت‌های گردشگری و توسعه آن و همچنین شناساندن هنرهای صنایع‌دستی به جهان، در رشد روز افزون صادارات هنرهای صنایع‌دستی استان نیز موثر باشد.

حامدی، با بیان اینکه توسعه صنایع‌دستی در گروه توسعه گردشگری است، یادآور شد: صنایع‌دستی  یکی از عوامل بسیار موثر در جلب و جذب گردشگر در منطقه است و متقابلا صنعت گردشگری نیز می‌تواند به رشد، توسعه و گسترش صنایع‌دستی و بهبود کیفیت آن کمک کند.

فرصت برای سرمایه‌گذاری در سنندج فراهم است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، نیز در ادامه این جلسه، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۸ و سفر به کردستان، این استان را یک استان فرهنگی نام بردند.

پیام مجیدی، با بیان اینکه این سفر برکات زیادی برای استان به‌ویژه در بعد معنوی و جهت‌دهی نگاه‌ها به منطقه داشت، اظهار کرد: حضور رهبر فرزانه در کردستان دیدگاه‌های منفی نسبت به کردستان را تغییر داد و نقطه عطفی در تاریخ این استان فرهنگی و مرزی کشور عزیزمان شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، افزود: استان کردستان و به‌ویژه شهرستان سنندج  که نقش موثر و تأثیر گذاری در دفاع مقدس داشته است، دارای فضا و موقعیت مناسبی می‌باشد تا حرکت عظیم و فرهنگی راهیان نور و گردشگری دفاع مقدس گسترش داده شود.

وی بیان کرد: شهرستان سنندج با برخورداری از بیشترین بنا و عمارت تاریخی، جزو ۴ شهر دارای بیشترین تراکم و تعداد اثر تاریخی کشور محسوب می‌شود.

مجیدی، یادآور شد: همچنین انتخاب سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این شهر فراهم کرده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، بیان کرد: امید است برگزاری این جلسه منشا خیر و برکت برای استان فرهنگی و گردشگرپذیر کردستان باشد.

آمادگی ‌هرگونه سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری در کردستان را داریم

مدیر عامل مجموعه فاخر با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر در کردستان، گفت: در بخش‌های مختلف گردشگری و صنایع‌دستی آماده هرگونه همکاری و سرمایه‌گذاری در این استان هستیم.

سلیمانی اظهار کرد:  استان کردستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار مناسبی در موضوع گردشگری و صنایع‌دستی است.

مدیر عامل مجموعه فاخر با بیان اینکه شرایط لازم برای حضورسرمایه‌گذاران دارای اهلیت و توانمند در این استان کاملا فراهم است، افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند در آینده آثار خود را بهتر نشان داده و در زمینه جذب گردشگران در استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: فعالان حوزه صنایع‌دستی استان برای رقابت و حضور در بازارهای ملی و بین‌المللی باید توجه ویژه‌ای به طراحی و کیفیت استاندارد بسته‌بندی محصولات خود داشته باشند.

سلیمانی، یادآور شد: در حوزه بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی برنامه ویژه در دستور کار داریم و امید است در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکل باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری معاون گردشگری و سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی کردستان صنایع دستی استان سرمایه گذاری صنایع دستی میراث فرهنگی یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند