Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ رستگار مقدم مدیرعامل شرکت فناور جلبک سبز خیام در خصوص این دستاورد توضیح داد: سیستم تولید این محصول کاملا براساس فناوری راکتور بسته است و امکان آلودگی در آن وجود ندارد و خروجی آن فاقد مواد سمی و کاملا خالص است، در نتیجه قابلیت استفاده در صنایع دارویی، غذایی و همچنین آرایشی و بهداشتی را دارد و می‌تواند جایگزین نمونه خارجی وارداتی این محصول باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این محصول در جهان در رتبه های (گریدهای) متفاوتی همچون دارویی، غذایی، آرایشی _ بهداشتی و رتبه حیوانی برای غذای دام و طیور و آبزیان، تولید می‌شود،‌ ما توانستیم محصولی تولید کنیم که در سه رتبه دارویی ، غذایی  و آرایشی و بهداشتی قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه این محصول یک ریز جلبک به نام اسپیرولینا است و به حدی غنی از مواد غذایی است که در دنیا آن را به عنوان غذای آینده و super food می شناسند، گفت: صنایع دارویی، غذایی و آرایشی - بهداشتی بازار هدف این محصول در کشور است.

مقدم به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره کرد و یادآور شد: ما برای راه اندازی اولین گلخانه نیمه صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا دارویی و غذایی و تولید انبوه این محصول از این صندوق تسهیلات دریافت کردیم.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا فرهادی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صندوق سلامت ثامن هم با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد از ریزجلبک‌های مورد استفاده در صنایع دارویی و غذایی کشور وارداتی هستند، اظهارداشت: نمونه‌های اروپایی این محصول با توجه به قیمت بالای آن برای صنایع صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین بیشتر صنایع ایرانی محصول مورد نیاز خود را از چین تامین می‌کنند.

فرهادی ادامه داد: ریز جلبک‌های تولیدی این شرکت در صنایع دارویی و غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و با توجه به قیمت آن می‌تواند جایگزین محصول وارداتی از چین شود.

برچسب‌ها صنعت جلبک فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت جلبک فناوری دانش بنیان ها صنعت جلبک فناوری دانش بنیان ها صنایع دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند