Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که پرونده تشکیل دولت لبنان طبق روال دوره‌های گذشته تبدیل به یک گروه کور شده، روند انتخاب رئیس جمهور در این کشور نیز با چالش‌هایی مواجه است و احزاب سیاسی نمی‌توانند درباره یک گزینه برای جانشینی میشل عون به توافق برسند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که تحرکات کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره شماری از پرونده‌های داخلی لبنان از جمله مسائل مربوط به واردات سوخت و گندم ادامه دارد و همچنین با وجود تحولات جدید در پرونده ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، هیچ تلاشی از جانب مسئولان لبنانی برای تشکیل دولت جدید دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بیش از یک هفته از تعطیلات عید قربان «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه لبنان می‌گذرد و او هنوز تماسی با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور جهت بحث درباره ساختار دولت و رونمایی از کابینه جدید نگرفته است.

منابع آگاه سیاسی در گفتگو با روزنامه اللواء اعلام کردند که چشم اندازی درباره تشکیل دولت جدید دیده نمی‌شود و انتظار می‌رود که پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید بعد از تحرکات برخی از نامزدها روی میز گفتگوهای سیاسی لبنان قرار بگیرد. البته هنوز برای اظهار نظر در این باره خیلی زود است. به ویژه اینکه اکنون لبنان با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و تکلیف پرونده‌های حساسی همچون مناقشه مرزی با فلسطین اشغالی و مذاکره با صندوق بین‌المللی پول روشن نشده است.

به گفته منابع لبنانی، همانند دوره «سعد حریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان، بحران تشکیل دولت به یک بحران شخصی میان عون و میقاتی تبدیل شده است و هریک منتظرند طرف مقابل امتیازی در این زمینه بدهد که تحقق این امر در مرحله فعلی دور از انتظار است. در این میان برخی از نیروها تحت تاثیر مداخلات خارجی تلاش دارند که پرونده تشکیل دولت را به بعد از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون موکول کنند.

یک روزنامه لبنانی: دولت تا پاییز سال جاری تشکیل نمی‌شودپرونده گاز و برق لبنان در گروگان آمریکایی‌ها و خواب تازه‌ای که غرب برای بیروت دیده استبیانیه مشترک حزب‌الله و امل درباره دولت لبنان و مقابله با دشمن صهیونیستی

از طرف دیگر روزنامه الجمهوریه به نقل از منابع مسئول لبنانی اعلام کرد، شاخص‌ها نشان می‌دهد که پرونده تشکیل دولت فعلاً به حالت تعلیق درآمده و تکلیف آن تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید روشن نمی‌شود. علاوه بر آن چالش‌هایی نیز در روند انتخاب رئیس جمهور وجود دارد و تاکنون نامی که احزاب سیاسی بتوانند درباره آن توافق کنند به میان نیامده است.

این منابع تصریح کردند که ما امیدواریم تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای میشل عون در ماه سپتامبر رئیس جمهور جدید انتخاب شود؛ چراکه در غیر این صورت پیامدهای منفی زیادی گریبانگیر همه لبنانی‌ها خواهد شد ، به ویژه اینکه امیدی برای تشکیل دولت در این بازه زمانی نیست.

با توجه به تاریخی که در آن دوره ریاست‌جمهوری میشل عون به پایان می‌رسد و با نگاهی به نقشه سیاسی کنونی لبنان، به نظر نمی‌رسد توافق برای تمدید دوره ریاست‌جمهوری میشل عون یا انتخاب رئیس‌جمهوری جدید ساده باشد. از سوی دیگر اگر تا ماه سپتامبر، توافقی برای تشکیل دولت صورت نگیرد، این مسئله به موضوع انتخاب رئیس‌جمهور جدید گره خورده و اوضاع لبنان را بحرانی‌تر از امروز می‌کند. هرچه گره سیاسی در لبنان کورتر شود، گره‌ها برای فروکاستن از بحران اقتصادی و معیشتی به مراتب کورتر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون نخست وزیر لبنان لبنان میشل عون نخست وزیر لبنان لبنان انتخاب رئیس جمهور دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور جدید تشکیل دولت میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان

طرفداری| تمرین روز شنبه پرسپولیس در قالب دو گروه برگزار شد.

به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، شاگردان اوسمار ویرا پس از بازگشت از اراک امروز عصر و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه کاظمی تمرین کردند.  بازیکنان اصلی بازی دیروز زیر نظر بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان به مدت ۷۵ دقیقه برنامه‌های مختلفی را انجام دادند.

پاسکاری تحت فشار، ارسال از جناحین و مینی فوتبال از سوی کادر فنی برای این گروه از بازیکنان در نظر گرفته شده بود.  امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرین می‌کنند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • آینده مبهم ستاره بارسا: دی‌زربی هم او را نمی‌خواهد