Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید جهان نژادیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این محموله توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی سفارش و خریداری شده است افزود: در چند روز آینده این کشتی در اسکله مخصوص تخلیه روغن خوراکی پهلو خواهد گرفت.

وی گفت: روغن خام آفتاب گردان پس از تخلیه به صورت یکسره به کارخانه‌های تصفیه روغن سراسر کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: چند محموله روغن خوراکی دیگر توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است که در هفته‌های آینده به بندر امام خمینی(ره) خواهند رسید.

جهان نژادیان افزود: واردات روغن خام خوراکی با وجود مناقشه روسیه و اوکراین که از تولیدکنندگان عمده غلات و روغن در جهان هستند طبق برنامه ادامه خواهد داشت.

حدود ۸۵ تا ۹۰درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود. خشکسالی ۲ سال اخیر و کاهش تولید دانه‌های روغنی، حجم واردات روغن خوراکی را افزایش داده است. 

۸۰ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود. این بندر راهبردی کشور در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در خور موسی واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اوکراین روسیه بندرامام خمینی واردات خوزستان روغن خوراکی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اوکراین روسیه وزارت جهاد کشاورزی اوکراین روسیه بندرامام خمینی واردات خوزستان روغن خوراکی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اهواز روغن خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در واکنش به واردات روغن های خوراکی آلوده توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، یوسف صادقیان، با بیان اینکه روغن‌ها در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده‌اند، گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز روغن‌های وارداتی اقدام کرده و بر اساس نتایج آزمایش‌ها، به دلیل مغایرت در باقیمانده سموم کشاورزی دفع آفات نباتی، مجوز ترخیص داده نشد.

وی افزود: پس از درخواست صاحب کالا مبنی بر نمونه‌برداری مجدد، با توجه به اینکه روغن یک کالای استراتژیک است سازمان غذا و دارو بار دیگر از محموله نمونه‌برداری کرده و آزمایش مجدد انجام شد.

به گفته صادقیان، این محموله، ۳ مرحله نمونه‌برداری و ۵ مرحله آزمایش شده؛ متأسفانه در تمامی مراحل باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصول محرز شده و به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان عدم ترخیص، لزوم توقیف محموله و مرجوع آن ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: آزمایشات انجام شده از محموله روغن‌های آفتابگردان هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشور در حوزه غذا انجام شده است؛ بنابراین محموله از نظر سازمان غذا و دارو امکان ترخیص نداشت که به مراجع ذی‌ربط اعلام و اقدامات قانونی توسط مرجع قضائی در حال انجام است تا محموله مرجوع شود.

صادقیان با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو تمامی فرآورده‌های غذایی اعم از مواد اولیه و محصول نهایی وارداتی را در آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو با حساسیت بالا مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است و در این حوزه اقدامات تخصصی و قانونی متناظر صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • وزیر کشور در سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س): وعده صادق حضرت امام در حال تحقق است و ما داریم با چشم خودمان فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی را می‌بینیم
  • «کشتی نیکی» حامل کمک‌هایی برای غزه به العریش مصر رسید+ تصاویر
  • نوسازی مجموعه ورزشی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان