Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم نیروی هوایی ارتش با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو در پایگاه هوایی شهید نوژه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش درآیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم نیروی هوایی در پایگاه هوایی شهید نوژه ضمن تاکید بر احیای نقش معنوی مساجد اظهار داشت: امروز باید در نیروی هوایی ارتش هر مسجد یک پایگاه قرآنی باشد؛ همه فرماندهان و مسئولان تلاش کنند که به این شعار جامه عمل پوشانده تا نقش معنوی مساجد را بار دیگر احیاء کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: مسجد به عنوان جایگاهی برای نزول خیرات و برکات آسمانی علاوه بر محلی برای عبادت، محلی برای نشان دادن اتحاد و هماهنگی و تمسّک جمعی به حبل الله به منظور رسیدن به اهداف الهی و انسانی و مکانی برای تعلیم و تعلّم است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: اهتمام ویژه نسبت به احیای نقش اصلی مساجد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نیروی هوایی است که به همین واسطه مساجد باید مامنی امن برای حضور معنوی خانواده‌ها باشند.
امیر سرتیپ واحدی افزود: پیامبر اکرم (ص)، در اولین قدم برای تشکیل حکومت اسلامی، مسجد النبی را در مدینه پایه‌گذاری کردند که نخستین پایگاه علمی، سیاسی، اجتماعی و حکومتی اسلام به شمار می‌آید و امروز به عنوان مرکز آموزش معارف اسلامی و انسان سازی و مرکز حکومت و سیاست‌گذاری شناخته می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه معاندین و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با جنگ نرم و ابزار فضای مجازی هجمه به خانواده‌ها را شروع کرده‌اند و بهترین راه کار مقابله با این تهدید‌ها و خنثی‌سازی آن‌ها تمسک به قرآن کریم، مساجد و امور معنوی برای است.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم به فلسفه وجودی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: امروز ما توفیقات زندگی خود را مدیون کلام وحی هستیم. کلامی که مقصودش برقراری عدل و داد و مساوات در تمامی جوامع است. بابد برای درک و فهم بهتر این کلام الهی با آن مانوس شد و آن را در ذات وجودی خود پروراند که بی‌تردید در این صورت راه و روش زندگی درست زیر سایه قرآن را تجربه خواهیم کرد.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت خلبان شهید عباس دوران اظهار کرد: شهید دوران با فداکاری و از خودگذشتگی، خشم ملت ایران را از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان تا بغداد شعله ور ساخت و رویا‌های خام اندیشان بعثی را برای برگزاری کنفرانس کشور‌های غیرمتعهد به کابوسی تلخ مبدل کرد.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه‌های این ابر مرد نیروی هوایی شجاعت و شهامت بی‌بدیل و کم نظیر او بود که به واسطه همین خصوصیات سخت‏‌ترین مأموریت‏‌ها را قبول می‌کرد. آخرین عملیات این شهید والا مقام از لحاظ سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم بود و عباس دوران موجب پیروزی این عملیات به یاد ماندنی شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از منتخبان قرآنی و فعالان فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسابقات نیروی هوایی ارتش قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز