Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه نیازی به مین زدایی کامل بنادر اوکراین در حاشیه دریای سیاه نیست، تاکید کرد که فقط ایجاد گذرگاه‌های امن برای کشتی‌های تجاری کافی است.

وزیر دفاع ترکیه گفت: «از آنجا که یک مرکز هماهنگی مشترک وجود خواهد داشت و هر دو طرف روسی و اوکراینی حضور خواهند داشت، مسیر امن کشتی‌ها را تعیین می‌کنیم و کشتی‌های تجاری را هدایت می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مصاحبه‌ای به سی ان ان گفت: از این طریق اطمینان حاصل می‌کنیم که کشتی‌ها به سلامت وارد بنادر اوکراین شده و از آن خارج می‌شوند.

توافق نامه غلات که مدت‌ها در انتظار آن بود، پیشتر توسط نمایندگان مسکو، کی یف، آنکارا و سازمان ملل متحد امضا شد، زیرا طرفین به دنبال راه حلی برای رفع انسداد صادرات غلات از بنادر دریای سیاه بودند.

نمایندگان اوکراین، ترکیه و سازمان ملل متحد دیروز در نشست استانبول توافقنامه‌ای را درباره صادرات غلات اوکراین به امضا رساندند.

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که این توافقنامه بین «الکساندر کبراکوف»، وزیر زیرساخت اوکراین، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل امضا شده است. همچنین در نشستی جداگانه، روسیه در حضور نمایندگان ترکیه و سازمان ملل این توافقنامه را امضا کرد. بر اساس متن این توافقنامه، بنادر اودسا، دریای سیاه و یوژنی که غلات از طریق آن‌ها صادر می‌شود، تحت کنترل طرف اوکراینی باقی خواهند ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلوصی آکار بنادر اوکراین صادرات غلات سازمان ملل کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد