Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:33:57 GMT

روند بستری بیماران کرونایی در قزوین صعودی است 

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۹۸۸۵

روند بستری بیماران کرونایی در قزوین صعودی است 

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله دیده بان روز شنبه در ستاد کرونا استان، افزود: کرونا در موج جدید با علائم مشابه قبل شامل تب، سردرد، بدن‌ درد، علائم تنفسی و گاهی علائم گوارشی ظاهر می‌شود.
وی اظهار داشت: افزایش نسبی میزان مبتلایان سرپایی در آمارها نشان از حرکت خزنده کرونا به سمت شیوع بیشتر داشت که از ۱۰ روز پیش علائم رشد مشهود شد و از هفته قبل آمار به صورت تصاعدی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیده بان تصریح کرد : در حال حاضر ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۳ تن از این تعداد طی شبانه روز گذشته به این جمع افزوده شده‌اند.
وی اضافه کرد : خوشبختانه هیچ مورد فوتی در این خصوص گزارش نشده و ۶ بیمار بدحال زیر دستگاه تنفسی در بیمارستان استان هستند و ۱۷ نفر از بیماران ما طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ها ترخیص شدند.
دیده بان خاطر نشان کرد : سرعت انتشار کرونا در این موج بیشتر است به طوری که هر فرد آلوده ۱۸ نفر را می‌تواند مبتلا کند.
این مسوول تاکید کرد : هم اکنون براساس رنگ بندی، شهرستان بویین زهرا در شرایط نارنجی و مابقی شهرستان ها زرد هستند که سهل انگاری و ساده انگاری موجب تشدید آن خواهد شد.  
رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین، واکسیناسیون را از مهم‌ترین راهکارهای کنترل موج هفتم کرونا عنوان کرد و افزود: همه‌ شهروندانی که ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونای آنان گذشته است، باید برای دریافت دوز یادآور به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: بر اساس رنگ بندی شهرها محدودیت‌ها اعمال خواهد شد و تیم‌های سلامت برای تزریق واکسن در ادارات، پاسگاه‌ها و مراکز تجمعی پر جمعیت مستقر هستند. دیده بان از حذف واکسن آسترازنکا از سبد واکسیناسیون در خیزهای جدید خبر داد و گفت : در حال حاضر انواع واکسن ها برای دوز سوم و چهارم در استان موجود است.  
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین با بیان اینکه از تیرماه و شروع خیز هفتم روند واکسیناسیون شده است، گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۹۰۹ نفر در بیمارستان‌های این استان، بستری و ۴۲ هزار و ۵۲۶ نفر نیز از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.
به گفته وی، تاکنون موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان ۱۴۳ هزار و ۷۹۲ نفر و موارد محتمل و مشکوک نیز به ۲۵ هزار و  ۶۶۵ نفر رسیده و ۲ هزار و ۸۹۰ نفر نیز فوت کرده‌اند.
دیده‌بان در خصوص وضعیت واکسیناسیون نیز گفت: بیش از ۳۷.۴۰ درصد جمعیت پنج تا ۱۸ سال استان قزوین نوبت اول و همچنین ۲۹.۲۸ درصد هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
به گفته‌ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ۹۰.۰۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۸۳.۴۷ درصد نیز دو نوبت واکسن و همچنین ۴۵.۴۶ درصد نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 استان قزوین دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا دانشگاه علوم استان قزوین دیده بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است