Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار « ناصر باباخانی» روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه که در سرسرای شهید قاسم سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: مردم استان کرمانشاه در ماه مرداد در دوران دفاع مقدس سه اتفاق و رویداد مهم را رقم زدند که جا دارد در تاریخ انقلاب و برنامه های دفاع مقدس در کشور جایگاه ویژه ای به آنها اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: اولین رویداد مهم سالروز پیروزی عملیات غرور آفرین مرصاد و شکست سهمگین منافقین در پنجم مرداد سال ۶۷ است، که مردم کرمانشاه در کنار رزمندگان اسلام مقاومت و ایستادگی جانانه ای از خود نشان دادند که جا دارد این روز به خاطر از خودگذشتگی مردم این استان به نام روز مقاومت و پایداری کرمانشاه ثبت شود؛ البته بسیاری از کارها در این رابطه انجام شده و فقط منتظر تصویب و ابلاغ آن از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور هستیم.

سردار باباخانی دومین رویداد مهم استان را بازگشت آزادگان سرافراز به خاک پاک مهین در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ از مرز خسروی و با استقبال بی نظیر و باشکوه مردم کرمانشاه نام برد و گفت: استان کرمانشاه هزار و ۷۷۶ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب کرده، که باید در این روز طی برگزاری مراسمی باشکوه و شایسته از همه آنها تجلیل به عمل بیاوریم.

وی همچنین سومین رویداد مهم استان در مردادماه را آزادسازی شهر پاوه با مقاومت و پایداری همراهی مردم بومی این دیار دانست و توضیح داد: مردم پاوه در این عملیات نشان دادند، وفادار به نظام و انقلاب هستند و ارزش و اهمیت این عملیات از این نظر در سطح ملی و کشور بسیار حائز اهمیت است که گروهک ها اوایل انقلاب فهمیدند هیچ پایگاهی در میان مردم ندارند و ناامید شدند.

۲۰ هزار پیشکسوت در هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه تجلیل می‌شوند  

مدیرکل حفظ نشر و آثار ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از فرمانداران شهرستان های استان خواست از هم اکنون اجرایی مناسب برنامه های دفاع مقدس ویژه استان و همچنین برنامه های هفته دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهند و ستادهای خود را در زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر آنها فعال کنند.

سردار باباخانی از همه ادارات و شهرداری و دستگاه های اجرایی خواست به مناسبت رویدادهای مهم دوران دفاع مقدس استان به تبلیغات محیطی، فضا سازی در رسانه و فضای مجازی، نصب بنر، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی مبادرت کنند.

وی همچنین از استانداری کرمانشاه خواست از برگزاری برنامه های ویژه دفاع مقدس بخصوص برنامه آزادسازی شهر پاوه که دارای اهمیت ملی است، برنامه تجلیل از آزادگان استان و همچنین برگزاری یادواره عملیات حماسه آفرین مرصاد حمایت های ویژه معنوی و مادی کند، تا آیین و مراسم های در خور و شایسته این سه رویداد کشوری در سطح استان برگزار شود.

سردار باباخانی همچنین با اشاره به اهمیت روز افزون هفته دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش ها این دوران به نسل جوان جامعه، گفت: پارسال در هفته دفاع مقدس از ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان تجلیل شد و امسال نیز بنا داریم از ۲۰ هزار نفر پیشکسوت دیگر با هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی تجلیل کنیم.

وی در پایان بیان داشت: استان کرمانشاه دارای سه یادمان شهدا، ۳۷ یادمان شهدای گمنام و سه مرکز فرهنگی دفاع مقدس است و از این نظر برای کاروان های راهیان نور یکی از مقاصد های مهم کشوری است.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه محمد رسول الله عملیات مرصاد انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس پاوه کرمانشاه پروندهٔ خبری کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه محمد رسول الله عملیات مرصاد استانداری کرمانشاه محمد رسول الله عملیات مرصاد انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس پاوه کرمانشاه دفاع مقدس استان استان کرمانشاه هفته دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس رویداد مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ