Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:22:35 GMT

یک جشن امضاء کتاب با حضور هنرمند توان‌خواه

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۰۱۶۰

یک جشن امضاء کتاب با حضور هنرمند توان‌خواه

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب‌های کاوه مقدم و هنرمند توان‌خواه، مرجان محققی برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب‌های کاوه مقدم و هنرمند توان‌خواه، مرجان محققی توسط فرهنگسرای اندیشه در عصر روز پنج‌شنبه (۳۰ تیر) برگزار شد. در این برنامه، نمایشگاه آثار هنرمندان طیف اوتیسم نیز برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش ابتدایی این جلسه، زهرا شمس، مدیر گالری توانا در فرهنگسرای اندیشه با اشاره به همکاری این مرکز فرهنگی هنری در توانمندسازی این کودکان گفت: ما مرکزی در فرهنگسرای اندیشه داریم و روی اشتغال کودکان اوتیسمی کار می‌کنیم. نزدیک به سه سال است که کار خود را آغاز کرده‌ایم و اکنون شش کودک در این مرکز مشغول به کار هستند. 

او افزود: هدف اصلی‌مان این است که به جامعه نشان دهیم این بچه‌ها توانایی‌هایی دارند که با کمک و سرمایه‌گذاری روی آن می‌توان آنان را تا حد قابل توجهی ارتقاء بخشید. هم‌چنین تاکید می‌کنم که فارغ از موضوع اشتغال، کار برای این کودکان به منزله یک درمان است و از این نظر نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

بهمن بهمنی در بخش دیگری از این جلسه گفت: مرجان تجربه بزرگی برای من است. ۷-۸ سالی است که ایشان را می‌شناسم و به خوبی عظمت یک انسان را به من نشان داده است. محدودیت‌های ایشان اصلا باعث نشد که توانایی‌ها و قابلیت‌هایش پنهان بماند. امروزه در زمینۀ تعلیم و تربیت شعاری وجود دارد و می‌گویند: «تعلیم و تربیت، یک فرصت برابر برای آدم‌های متفاوت نیست، بلکه برنامه‌های متعدد و متفاوت برای آدم‌های متفاوت است.» در حقیقت، تعلیم و تربیت باید برای هر فرد به صورت مجزا برنامه‌ریزی شود تا استعدادها و توانایی‌هایش را به منصه ظهور بکشاند. 

بهمنی تاکید کرد: مرجان خانم کسی است که شاید نظام تعلیم و تربیت ما این فرصت را خیلی کم برایش قائل شد، اما خودش این فرصت را برای خودش ایجاد کرد. در حقیقت، او ننشست تا بیایند و کمکش کنند، بلکه تلاش کرد و زحمت کشید تا کمک‌ها را برای خودش جلب کند. فکر نکنید که من به او ایده‌ای دادم، بلکه ایده را خودش آورد و من فقط او را تشویق کردم که همان تشویق تبدیل به انگیزه‌ای قوی برای او شد تا کارش را به درستی و با پشتکار انجام دهد. 

نوشین حیدرزاده، مربی کودکان طیف اوتیسم نیز در سخنانی بیان کرد: نزدیک به یک‌سال است که با این بچه‌ها کار می‌کنیم. این گروه از ابتدایی‌ترین چیزها کارش را آغاز کرد و چالش‌های زیادی با بچه‌ها داشتیم که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها حل شد و امروز به مرجان عزیز افتخار می‌کنم. 

در پایان این مراسم، هدایایی به رسم یادبود به این کودکان داده شد و همچنین به پاس خدمات گران‌بهای آنان از جمعی از مادران طیف اوتیسم تقدیر شد.

کاوه مقدم، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی که مدیریت گروه هنری «آوای مهر» (این گروه در عرصه توان‌بخشی به کودکان طیف اوتیسم فعالیت دارد) را بر عهده دارد، در این مراسم که توسط فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت نشر وانیا و نشر بید با حضور جمعی از کودکان طیف اوتیسم، به همراه خانواده‌های‌شان برگزار شد، حضور داشت و جمعی از کودکان اوتیسم نیز به شعرخوانی و آوازخوانی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوتيسم فرهنگسرای اندیشه تعلیم و تربیت طیف اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده