Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در راستای مقابله با تهدیدات ترکیه مبنی بر آغاز عملیات در شمال سوریه، ارتش سوریه درحال تجهیز نیروهای خود در مناطق مرزی است.

یک منبع میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه در اطراف روستای «التراوزیة» واقع در شمال استان رقه (شمال سوریه)، سه مقر نظامی جدید احداث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقرها در نزدیکی جاده بین‌المللی موسوم به «ام-۴» است.

به گفته این منبع، ارتش سوریه همچنین در حال ایجاد خاکریز و اتاقهای پیش‌ساخته است تا بتواند بر قسمتی از این جاده متمرکز شود که استانهای الحسکه و رقه را به هم وصل می‌کند.

این منبع با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و نیروهای روس هم در کنار ارتش سوریه حضور دارند، گفت: ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی به نزدیکی مواضع ارتش ترکیه و عناصر وابسته به آن در غرب تل ابیض واقع در شمال الحسکه ارسال کرده است.

 منابع محلی در شمال سوریه اواخر تیر ماه گذشته خبر دادند که در پی توافق با دولت روسیه و نیروهای دموکراتیک، ۳۰۰ نظامی ارتش سوریه در شهر منبج واقع در شمال استان حلب مستقر شدند.

 «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک هم پیش از این، از ایران و روسیه خواست که مانع از حمله جدید ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه شوند.

به گفته مظلوم عبدی، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا موضع «ضعیفی» اتخاذ کرده و این موضع «برای پایان دادن به تهدیدات (ترکیه برای انجام حملات جدید) ناکافی است».

وی همچنین مدعی شد، به دنبال مذاکرات آنها با روسیه این گروه شبه نظامی به نیروهای ارتش سوریه اجازه دادند که تعداد نظامیان بیشتری به مناطقی از قبیل «کوبانی» و «منبج» در شمال سوریه وارد کند.

این شبه‌نظامیان در سال‌‌های گذشته نیز در زمان حملات ترکیه دست به دامان دمشق شده و برای هم پیمانی با ارتش سوریه تمایل نشان داده بودند. به طوریکه در جریان عملیات نظامی ترکیه در سال ۲۰۱۹ موسوم به «چشمه صلح» زمانی که آمریکا کردها را تنها گذاشت، آن‌ها از ارتش سوریه خواستند تا وارد شهرهای «منبج» و «کوبانی» شوند.

درخواست مظلوم عبدی فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه در حالی بیان شده که این گروه، پیاده‌نظام ائتلاف آمریکایی در شمال شرق سوریه محسوب می‌شود.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه چندی پیش در نشستی با اعضای حزب «عدالت و توسعه» این کشور اعلام کرد که نیروهای ترکیه «منبج» و «تل رفعت» سوریه را از آنچه «تروریست» خواند، پاکسازی خواهند کرد. او همچنین اشاره کرد که عملیات ترکیه به صورت تدریجی در دیگر مناطق سوریه نیز ادامه خواهد یافت.

اردوغان پیش از این اظهارات اعلام کرده بود که آنکارا به تلاش خود برای ایجاد آنچه «منطقه امن» خواند، در عمق ۳۰ کیلومتری در طول مرزهای جنوبی با سوریه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتش سوریه مقر نظامی رقه نیروهای دموکراتیک شمال سوریه ارتش سوریه شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند