Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: ایران به لحاظ تولید فولاد در جهان همچنان در جایگاه دهم قرار دارد و ۶۵ درصد تولید فولاد غرب آسیا در دست ایران است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصدی به ۲.۲ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۲۲ کاهش ۱۰.۸ درصدی داشته و به ۱۳.۶ میلیون تن رسیده است.

کاهش تولید فولاد ایران در ماه ژوئن و همچنین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۲ درحالی رخ داده است که همه ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به جز هند، و همچنین به طور کلی تولید فولاد جهان در این مدت کاهش تولید داشته‌اند.


 ایران همچنان در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان


بر اساس این گزارش، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون این جایگاه را حفظ کرده است. (جزئیات بیشتر)

چین با تولید ۹۰.۷ میلیون تن، هند با تولید ۱۰ میلیون تن و ژاپن با تولید ۷.۴ میلیون تن، سه کشور نخست تولید فولاد در جهان هستند.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد روسیه با کاهش ۲۲.۲ درصدی بیشترین میزان افت را به خود اختصاص داده است.

تولید فولاد چین ۳.۳ درصد، ژاپن ۸.۱ درصد، آمریکا ۴.۲ درصد، کره جنوبی ۶ درصد، آلمان ۷ درصد، ترکیه ۱۳.۱ درصد و برزیل ۶.۱ درصد کاهش یافته است.

تولید فولاد هند ۶.۳ درصد افزایش یافته است.


 ایران در سال گذشته ۲۸.۵ میلیون تن فولاد تولید کرد


همچنین بر اساس آمار این نهاد بین‌المللی، تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۲۱ به ۲۸.۵ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.


 ۶۵ درصد تولید فولاد منطقه غرب آسیا در دست ایران


تولید فولاد در غرب آسیا در این ماه کاهشی شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته و به ۳.۴ میلیون تن رسیده است.

با توجه به تولید ۲.۲ میلیون تنی ایران در ماه ژوئن، ۶۴.۷ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران بوده است.


 کاهش تولید فولاد در جهان در ششمین ماه ۲۰۲۲


بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۹ درصد کاهش یافته و به ۱۵۸.۱ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد جهان در ۶ ماه نخست امسال ۵.۵ درصد افت کرده و به ۹۴۹.۴ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد در کشور‌های اتحادیه اروپا در ماه ژوئن با کاهش ۱۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱.۸ میلیون تن رسیده است.

کشور‌های آسیا و اقیانوسیه در ماه ژوئن ۲۰۲۲ یعنی خرداد ماه امسال ۱۱۸.۸ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۳.۱ درصد کمتر شده است.

تولید فولاد کشور‌های آمریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش یافته و به ۹.۶ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع، روسیه و اوکراین در این بازه زمانی با ۳۴.۳ درصد کاهش به ۵.۹ میلیون تن رسیده که بیشتر به علت کاهش تولید روسیه و اوکراین بوده است.

تولید فولاد کشور‌های آمریکای جنوبی نیز با کاهش ۴.۹ درصدی به ۳.۷ میلیون تن تولید داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید فولاد کشور های مستقل مشترک المنافع غرب آسیا نسبت به مدت مشابه سال میلیون تن رسیده مدت مشابه سال گذشته تولید فولاد ایران درصد تولید فولاد درصد کاهش یافته تولید فولاد تولید فولاد فولاد جهان ماه ژوئن غرب آسیا کاهش تولید بر اساس ۱ درصد کاهش ۱ ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت

ایتنا - سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.
هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۱۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه