Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا ابهت گفت: هدف بهزیستی در خدمت رسانی به افراد تحت پوشش و توانمندسازی آن‌ها است.

او می‌گوید: به همین منظور طرح‌های متنوعی طی سال‌های اخیر برای توانمندسازی جامعه تحت پوشش در بهزیستی اجرا شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان یزد بازی‌های بومی محلی ریشه در فرهنگ هر جامعه دارد و افراد را به خاطرات کودکی برده و روحیه آن‌ها را شاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابهت گفت: ورزش یکی از راه‌های توانمندسازی جامعه‌ی هدف بهزیستی است و ورود افراد به عرصه ورزش علاوه بر تقویت عضلات و توانمندی جسمی؛ پروسه پیری را به تاخیر می‌اندازد و به لحاظ روحی نیز منجر به افزایش رضایت درونی افراد می‌شود.

به گفته او تقویت ورزش و بازی‌های بومی محلی در کلیه مراکز بهزیستی ضروری است و این جشنواره در دو شهرستان مهریز و اشکذر برگزار شده است و در نظر داریم در کلیه شهرستان‌های استان نیز گسترش دهیم.

معاون توانبخشی بهزیستی نیز در این جشنواره گفت: اجرای جشنواره‌ی بازی‌های بومی محلی در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است و این طرح مدت ۲۵ سال است که در بهزیستی اجرا می‌شود.

محسن صباغی نژاد می‌گوید: ورود ورزش و بازی‌های بومی محلی به این طرح برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و سالمندان است.

به گفته او این بازی‌ها با فرهنگ هر جامعه ارتباط دارد و اجرای این بازی‌ها منجر به حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه نیز می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی گفت: اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی محلی با حضور افراد دارای معلولیت و سالمندان شهرستان‌های مهریز و اشکذر برگزار شد.

صباغی نژاد می‌گوید: شرکت کنندگان در قالب ۱۰ ایستگاه ورزشی به اجرای بازی‌هایی نظیر: گردو بازی، کواره بازی، دارت، یک قل و دوقل، شطرنج، لی لی، ماروپله، فوتبال دستی و طناب کشی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سالمندان و معلولین بازی های بومی محلی سازمان بهزیستی بازی های بومی محلی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

فراخوان این جشنواره چندی پیش ابلاغ شده بود که گروه آهوی دشت با تهیه و ارسال اثر به جمع شرکت کنندگان پیوست و با رای هیئت داوران به عنوان یکی از منتخبین موسیقی محلی ایران شناخته شد.

در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس که تا ۹ اردیبهشت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود، یازده گروه منتخب موسیقی نواحی ایران شامل بندر لنگه، جزیره هرمز، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور دارند.

گروه موسیقی آهوی دشت با مدیریت و هنرمندی علی حسین پور متشکل از محمد حسین اعلایی فرد، علی محمودی میمند، معصومه کافی، شایسته یوسفی و مینا منگلی، ساعت ۲۰ جمعه شب گذشته با اجرای یک ساعته موسیقی در قالب آواز‌های محلی که با نواختن ساز‌های نی، دایره، سرنا، نقاره، تمبورین و چوبک همراه بود، شور و هیجان حضار را برانگیخته و موسیقی محلی شهربابک را به مردم کشورمان معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه