Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:24:54 GMT

طالبان با ایران قرارداد نفتی امضا کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۰۵۲۰

طالبان با ایران قرارداد نفتی امضا کرد

وزارت مالیه طالبان امروز با نشر خبر نامه‌ای نگاشته است؛ دولت افغانستان به منظور کنترل و کاهش قیمت فرآورده های نفتی در کشور، 350 هزار تن محصولات نفتی را از ایران وارد می کند.

به همین منظورهیئت مشترک وزارت مالیه، وزارت امور خارجۀ و وزارت تجارت و همچنین دافغانستان بانک، شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان و ادارۀ استاندارد برای خرید نفت به کشور ایران سفر کرده بودند؛ قرارداد خرید سیصدو پنجاه هزار تن فرآورده های نفتی را با شرکت سهامی خصوصی ایران امضا کردند که روند واردات آن به کشور در سال جاری آغاز می‌شود و تاچند روز قیمت فرآورده های نفتی در بازارهای کشور کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس توافق دو طرف، شرکت های خصوصی افغانی که در ایران با فرآورده های نفتی سروکار دارند، به صورت رسمی از سوی حکومت طالبان معرفی خواهند شد.

در خبر نامه آمده است هئیت با نماینده رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، و مسئولان شرکت های دولتی و سهامی فرآورده های نفتی در خصوص خرید، کیفیت و قیمت، ترانزیت فرآورده های نفتی و واردات آن به افغانستان، صحبت کرده اند . 

همچنان این هیئت روی تمدید خطوط لوله نفت، ساخت پالایشگاه های مشترک بحث کرده و در مورد ایجاد یک کمیته مشترک به توافق رسیدند.

این قرارداد در حالی امضا می شود که قیمت تیل در هفته اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان نفت ایران فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند