Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خزایی شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خاص در سال زراعی جاری و کاهش شدید منابع آبی کشاورزان باید نسبت به برنامه ریزی کشت در هر سال زراعی برای کسب بیشترین درآمد با کمترین آسیب به منابع آبی و خاکی اقدام کنند.

وی خواستار توجه کشاورزان به این موضوع شد که کشت دوم پس از برداشت محصولاتی نظیر غلات آبی، سیر و سیب زمینی تابستانه و… ممنوع است؛ اظهار کرد: در این زمینه با کشاورزان متخلف بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به نظارت بر عملکرد کشاورزان در این راستا عنوان کرد: در صورت مشاهده کشت دوم توسط کارشناسان و همچنین گزارش‌های واصله، پس از بازدید و بررسی کشت، کشاورزان متخلف به اداره منابع آب شهرستان معرفی و با این افراد برخورد قانونی می‌شود چنانکه تاکنون نیز ۲۰ نفر از کشاورزان متخلف که عمدتاً ذرت کار هستند به امور آب شهرستان معرفی شده‌اند.

خزایی یادآور شد: اگر کشت دوم محدود نشود، وضعیت منابع آبی شهرستان فامنین به ویژه آب‌های زیرزمینی بیش از پیش بحرانی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در راستای افزایش بهره وری، باید آبیاری با توجه به مراحل رشد فنولوژیکی گیاه و نیاز آبی کشت انجام شوند؛ یادآور شد: در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی همواره با ارائه آموزش‌های ترویجی درصدد افزایش میزان بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم محدود کردن کشت‌های پر آب بر تاکید کرد و با اشاره به به اهمیت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری نظیر نوار تیپ گفت: سطح اجرای آبیاری با نوار تیپ در این سال زراعی را در شهرستان فامنین بیش از ۳۰۰ هکتار است.

خزایی با بیان اینکه از این میزان بالغ بر ۱۰ هکتار از این سطح مربوط به آبیاری غلات با نوار تیپ است؛ تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ هکتار از کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای و کشت‌های زیر پلاستیکی نظیر هندوانه و خربزه با سیستم آبیاری نوار تیپ آبیاری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در پایان، عنوان کرد: میزان هدر رفت آب در روش آبیاری بارانی در این شهرستان به ویژه در مواقع وزش باد بالا است بنابراین استفاده از سیستم آبیاری تیپ به عنوان جایگزینی مناسب باعث افزایش بهره وری مصرف آب خواهد شد.

کد خبر 5545124

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان فامنین جهادکشاورزی همدان کشاورزی بوشهر ویروس کرونا عید غدیر 1401 بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم عکس استانها شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی اردبیل شیراز شهرستان فامنین جهاد کشاورزی منابع آب نوار تیپ کشت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا

سرهنگ محمدرضا بیلری گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده است؛ اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده برای رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

 وی افزود: بدین منظور ماموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضایی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا برای پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد