Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عمل «TRIC VALVE» برای نخستین بار در کشور برای بیماران دریچه‌ای با ضایعات دریچه تریکسپید در بخش آنژیوگرافی بیمارستان پارس تهران توسط تیم پزشکی با هدایت پرفسور محمدحسین ماندگار و پرفسور سیف‌الله عبدی صورت گرفت.

دکتر ماندگار در جمع خبرنگاران پس از عمل موفقیت‌آمیز جراحی اظهار کرد: بیماری که امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت پیش از این نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته و دچار نارسایی قلبی در سمت راست و نارسایی شدید دریچه سه‌لتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به دلیل داشتن سن بالا و پر ریسک بودن عمل دریچه برای بیماران، این فناوری جدید بر روی آنها مورد استفاده قرار گرفت که بدون بی‌هوشی و با بی‌حسی موضعی و استفاده از دو دریچه که در ورید اجوق فوقانی و تحتانی قرار می‌گیرد انجام می‌شود.

بیمارانی که هیچ انتخاب درمانی دیگری ندارند

دکتر عبدی نیز اظهار کرد: این بیماران به طور معمول هیچ انتخاب درمانی دیگری ندارند و در بسیاری از اوقات مناسب اقدام جراحی نیستند چراکه ریسک عمل بسیار بالایی دارند و خطر مرگ و میر بالای برای آنها وجود دارد.

وی بیان کرد: پس از آنکه در گروه قلب شامل جراح قلب، متخصص داخلی، اکوکاردیوگرافی و فوق تخصص بی‌هوشی نهایتاً تشخیص داده می‌شود که بیمار راه درمان دیگری ندارند، این روش درمانی که در دنیا مرسوم است، بر روی او انجام شود.

این اینترونشنال کاردیولوژی تصریح کرد: این‌ها بیمارانی هستند که دریچه سه‌لتی در ناحیه راست قلب آنها دچار نارسایی شدید برگشت خون است. برای اینکه برگشت خون روی اعضای دیگر بدن فشار نیاورد و علائم بیمار بهبود یابد دو دریچه در ورید اجوق فوقانی و تحتانی قرار می‌گیرد. به گفت وی، بنابراین برگشت خون به سمت اندام تحتانی انجام می‌شود، تجمع مایع در داخل شکم، بزرگی کبد و ورم اندام‌ها بهبود می‌یابد، علائم بیمار به طور واضح بعد از چندین مدت کاهش یافته، پمپاژ و کارکرد قلب رو به بهبود رفته و بیمار با وی‌اس‌تی موضعی درمانی پیدا کرده و پس از یکی دو روز مرخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این وسیله در جهان در ابتدا در اروپا ساخته شده و اکنون تأییدیه سیومارک را دارد و کارهای تحقیقاتی وسیعی در این زمینه برای استفاده در همه جای دنیا از جمله آمریکا در دست انجام است.

دکتر عبدی گفت: این برای نخستین بار است که روش درمانی مزبور در کشور انجام می‌شود و امید است که بیماران از تکنیک جدید سود ببرند.
وی اظهار کرد: در بسیاری از مراکز کشور دریچه آئورت و بقیه دریچه‌ها را از طریق پا با پی‌اس موضعی می‌توان عمل کرد اما در خصوص بیماران خاص این روش درمانی می‌تواند خیلی کمک کند و باعث بهبودی آنها شود.

این اینترونشنال کاردیولوژی بیان کرد: چندین هزار بیمار این مشکل را دارند و تنها درمان دارویی دریافت می‌کنند و به طور مکرر بستری می‌شوند. این‌ها بیمارانی هستند که قادر به حرکت نبوده و بر روی تخت بستری باقی می‌مانند و تعدادشان هم کم نیست.

وی تصریح کرد: عملی که بیشتر همکاران به‌ویژه جراحان راغب نیستند به سمت درمان آن بروند همین عمل دریچه است که با اتلاف وقت بیمار دچار مراحلی می‌شود که درمان آنها سخت می‌شود. با بودن این امکان می‌تواند به درصد قابل توجهی از بیماران که هیچ اقدام جدی غیر از دارو نداشتند کمک کند.

در این باره، «مهندس ساناز طالبی» مدیر پروژه فناوری مزبور در ایران گفت: برای اولین بار است که در ایران این فناوری راه‌اندازی شده و با توجه به موفقیت آمیز بودن این عمل جراحی در بیمارستان پارس فردا نیز در بیمارستان‌های رجایی تهران با هدایت پرفسور عطالله فیروزی و همچنین در بیمارستان بهمن تهران با هدایت پرفسور مسعود قاسمی نیز انجام خواهد شد، این فناوری برای بیمارانی که راه دیگری برای نجات ندارند به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور دو پرفسور و یک پزشک متخصص و حاذق از کمپانی پی‌انداف آلمان تیم‌های پزشکی ایرانی را همراهی می‌کنند تا تکنیک جدید به بهترین نحوه ممکن در کشور عزیزمان انجام شود.

کد خبر 5545118

منبع: مهر

کلیدواژه: بازرگانی استانها عمل قلب بیمارستان بوشهر ویروس کرونا عید غدیر 1401 بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم عکس استانها شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی اردبیل شیراز برای بیماران عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان